1

Onderwerp: biscuitbodem bewaren in of buiten de koelkast?

Hoi allemaal,

Ik heb net een biscuitbodem gebakken en aangezien ik hem morgen ga bekleden wil ik graag weten of ik hem vannacht in de koelkast met bewaren of buiten de koelkast.

Alvast bedankt!

Re: biscuitbodem bewaren in of buiten de koelkast?

Ik doe 'm na het afkoelen in een pedaalemmerzak en leg 'm in de oven. Er zijn er ook die 'm na het afkoelen in de vriezer doen en dan de volgende dag weer ontdooien. (Schijnt lekker(der) te zijn, heb ik zelf nog niet echt ervaring mee.
O ja, antwoord op je vraag: hij hoeft niet in de koelkast bewaard te worden!

3

Ik vries hem ook altijd 1 nachtje in....;)

4

gewoon in de vriezer doen, blijft hij zowieso verser en is lekkerder, maar als je daar geen plek voor heb, buiten de koelkast bewaren in plastic anders droogt hij uit

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

Hartstikke bedankt voor de tips!

Nu gaat het zeker lukken! *)

6

Het voordeel van de vriezer is ook dat je de biscuit in licht bevroren toestand kan snijden, dat gaat makkelijk en dunne plakken vallen dan niet zo snel uit elkaar bij het verplaatsen. Wel een beetje opschieten met vullen en terugplaatsen dan h

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Nou, de bodem afgekoeld in een diepvrieszak vannacht in de oven bewaard en hij was prima! Niet te droog en makkelijk te snijden. Dus bedankt voor de tips, volgende keer eens invriezen en kijken of hij dan nog lekkerder wordt ;)

Nou, nog een vraagje dan maar.... haha....

Volgende week zou ik een taart voor iemand maken, maar nou vraag ik me af (ik wil hem namelijk eerder maken) of de smaak minder wordt van het invriezen (hele bewerkte taart). En hoelang van tevoren moet hij dan weer ontdooit worden?

8

smaakt blijft gewoon goed!
zelf vries ik taart in een taartdoos die weer in een vuilniszak of pedaalemmer zak zit.
ik haal ze ongeveer 24 uur van tevoren uit de vriezer, zet hem dan in de koelkast alleen nog in de doos.
een uurtje voordat de visite komt haal ik hem uit de koelkast, zo weet ik zeker dat ie ontdooit is.