1

Onderwerp: is dat makkelijker om gaar te krijgen

Hallo ik gebruik van mijn bakblik van 24 bij 35 cm.

nu heb ik eigenlijk weinig last van het gaar worden, maar ik heb weleens iets gelezen over een ding wat je erin kan stoppen om de warmte beter te geleiden. klopt dit? kan best zijn dat ik wat dingen door elkaar haal.

Wie heeft hier ervaring mee en zou ik dat beter ook kunnen gebruiken??

mijn kapsel bolt wel altijd veel, helpt het daar ook voor?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

2

Re: is dat makkelijker om gaar te krijgen

Officieel zou je een heating core kunnen gebruiken, kijk maar even in de webshop wat dat is.
Onofficieel kun je een bloemnagel op zijn kop midden in je bakblik in het deeg doen, dus met de platte kant op de bodem van je blik.

Beiden hebben als effect dat ze door de warmtegeleidende eigenschap van het metaal je kapsel ook 'van binnen uit' extra warmte geven en dus garen. Het help niet echt tegen het bollen in het midden, dat blijft toch altijd wel.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

wat is een bloemnagel?

4

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=176
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=232

Ook dat kon je vinden in de webshop ;)!

Tot taarts, Yvonne

ik heb wel eens gelezen dat je ook gewoon een lange spijker erin kan doen. maar of 't werkt :D ikke niet weten :lol: zag net toevallig dit topic van de red velvet cake http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=47871 dat lijkt er op denk ik

'I love it when a cake comes together'

6

Ook in die red velvet cake lijken het mij 2 bloemnagels!

Tot taarts, Yvonne

7 Laatst bewerkt door christol (23-02-2009 19:05)

ja ik kon inderdaad de heating core vinden, en ben benieuwd of er ook nadelen aan zitten om het te gebruiken anders ga ik hem zeker bestellen want voor 9,95 hoef je niet zonder te zitten, maar die bloemnagel kon ik niet vinden waarschijnlijk omdat je bloemennagel schrijf.

maar dat lijkt weer op inderdaad een grote spijker wat je erin stopt en als ik dan logisch nadenk kan je volgens mij alles van ijzer of roestvrijstaal erin zetten toch? dat geleid dan toch altijd'
'

alleen opletten want op een spijker word een goedje gespoten, soort olie/smeer  dus dat moet je er eerst goed afwassen

zit nog even verder te denken maar wat dachten jullie van een vork/mes, uiteraard zonder kunstof handvat he

8

Denk niet dat je een mes of een vork zo makkelijk in je beslag rechtop kan laten staan. Flowernail werkt dan veel beter door het schijfje aan de bovenkant waar je em op de kop kan zetten.
Heating core vind ik maar een onhandig lomp ding (tenminste die van mij dan) gebruik die ook nooit.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

9

Ik heb ook een heating core en gebruik hem NOOIT! HEt stukje cake zou precies in het gat van de grote cake moeten passen, maar dat gebeurt gewoon niet.... flowernail dus!

Je hart fluitsert, luister goed!

10

Nou ik had dus geen van twee, mijn man heeft een oude vork (die ik niet meer om te eten kan gebruiken hahaha) maar die heeft de tanden van de vork uit elkaar getrokken, zodat de vork blijft staan. Nou en inderdaad het werkt fantastisch, middenin was het sneller gaar dan normaal en bisquit aan de buitenkant minder droog omdat het midden sneller gaar was.

11

christol schreef:

Nou ik had dus geen van twee, mijn man heeft een oude vork (die ik niet meer om te eten kan gebruiken hahaha) maar die heeft de tanden van de vork uit elkaar getrokken, zodat de vork blijft staan. Nou en inderdaad het werkt fantastisch, middenin was het sneller gaar dan normaal en bisquit aan de buitenkant minder droog omdat het midden sneller gaar was.

Ha ik dacht al, hij krijg je die recht op in je taart.
Bloemennagel kan je ook nog gebruiken om roosjes van icing op de spuiten.

12

Ik krijg ook een bult in het midden, als ik de temperatuur meteen hoog hebt.
Als ik de eerste 20 min. op 160 graden doet, en dan pas verhogen, krijg ik geen bult.