1

Onderwerp: 3d Nijntje

Vraagje aan degene die al eens een 3d nijntje gemaakt hebben. Ik geloof dat ik er al eens 1 gezien heb van Lilo :)

Ik heb dat rot konijn netjes gesneden en ik moet zeggen, ze zag er goed uit.
Lekker gevuld en afgesmeerd....MAAR TOEN!
Ik zag het voor me en toen wist ik al, dat gaat niet goeg...Hoe bekleed je dat pokke ding!?!??!? De oren, daar kom je toch niet tussen? Fondant er 3 x geprobeerd op, tussen en over heen te doen maar dat gaat dus aan alle kanten scheuren op het moment dat je de 2 oren en tussen stuk moet bekleden.

Nijntje ligt nu in de kliko dus deze poging heb ik opgegeven maar ik moet en zal het nog een x proberen dus misschien met jullie hulp en/of een kleine how to...

Grt,
P

2

Re: 3d Nijntje

agossie.. ik heb het wel met je te doen hoor..

Ik hoop niet dat dat malle ding je uit je slaap houdt

Ik kan je niet verder helpen,.. dit is puur medeleven :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Wat raar, ik dacht dat er hier ergens een howto van zo'n grote Elmo (in nijn om te toveren) geplaatst was, maar hij is nergens meer te bekennen.  Aan mij heb je dus ook niets, al wil ik je toch even succes wensen met het pokkeding :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

Platleggen en dan bekleden?
Dan heb je wel een naadje aan de achterkant.

5

Zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar ik weet dat Anke (Roggeknorrie) hem al 2x gemaakt heeft. Misschien kun je haar vragen? Succes iig!!

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

6

arme nijn!!! Petra die haar geduld verliest...... dat had ik nu nooit achter je gezocht ;) :-D

Daarom begin ik niet aan 3-D versies :lol: :lol:

7

Nathalie schreef:

arme nijn!!! Petra die haar geduld verliest...... dat had ik nu nooit achter je gezocht ;) :-D

Daarom begin ik niet aan 3-D versies :lol: :lol:

Toch te gek voor woorden. Wat kan er nou moeilijk zijn aan dat stomme konijn?!??!?
Ben blij dat Jesse te oud voor Nijn is anders gngen alsnog alle boekjes achter de 3d Nijn de kliko in.

Ik ongeduldig...muahhhhhhhhhhhhhh klein beetje :)

8 Laatst bewerkt door lilo (23-02-2009 10:37)

Tsja, Nijn! Elmo is wel leuk te doen, die heeft niet van die rare oren! Die oren zijn inderdaad het probleem, als je dit leest: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=22721 zie je dat ik ook oren-problemen had!!! Ik heb dus eerst de binnenrand van de oren gedaan met een strook fondant en daarna de platte bovenkant en de rest van de zijkanten op de "gewone manier". Dan heb je dus wel overal randen die goed tegen elkaar aan moeten passen (hopelijk!), die wrijf je nog een beetje glad tegen elkaar aan (dus ook niet te dun bekleden, wat dan gaat het zeker mis). Het afwerken met een sliert zwarte marsepein is hier de redder in nood, want dat kleedt voor het oog een heleboel af...

Oja en je afgesmeerde taart eerst een tijdje koel wegzetten zodat de bcr een beetje doger/steviger is, als je dan wat moet schuiven met je fondant neem je niet gelijk alle bcr mee!

En nog een "oja" en dat geldt voor al deze 3D taarten: je moet ook niet proberen 'm te klein te maken, dus minimaal 20/25 personen... (bij Nijn: hoe groter hoe meer ruimte tussen de oren tenslotte!)

Ga je het nog een keer aandurven??? Tip: breath in ... breath out... wax in.. wax out... (Karate Kid!)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

9

lilo schreef:

Tsja, Nijn! Elmo is wel leuk te doen, die heeft niet van die rare oren! Die oren zijn inderdaad het probleem, als je dit leest: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=22721 zie je dat ik ook oren-problemen had!!! Ik heb dus eerst de binnenrand van de oren gedaan met een strook fondant en daarna de platte bovenkant en de rest van de zijkanten op de "gewone manier". Dan heb je dus wel overal randen die goed tegen elkaar aan moeten passen (hopelijk!), die wrijf je nog een beetje glad tegen elkaar aan (dus ook niet te dun bekleden, wat dan gaat het zeker mis). Het afwerken met een sliert zwarte marsepein is hier de redder in nood, want dat kleedt voor het oog een heleboel af...

Oja en je afgesmeerde taart eerst een tijdje koel wegzetten zodat de bcr een beetje doger/steviger is, als je dan wat moet schuiven met je fondant neem je niet gelijk alle bcr mee!

En nog een "oja" en dat geldt voor al deze 3D taarten: je moet ook niet proberen 'm te klein te maken, dus minimaal 20/25 personen... (bij Nijn: hoe groter hoe meer ruimte tussen de oren tenslotte!)

Ga je het nog een keer aandurven??? Tip: breath in ... breath out... wax in.. wax out... (Karate Kid!)

YEAHHHHHHHHHHHH
HA! Tuurlijk ga ik het nog een keer proberen! Ik geef niet zo snel op :)
Ga het op jou manier proberen!
Dank je voor de duidelijke uitleg, erg lief!

Grt,
P

10

petrabennes schreef:

YEAHHHHHHHHHHHH
HA! Tuurlijk ga ik het nog een keer proberen! Ik geef niet zo snel op :)

O gelukkig, ben benieuwd naar het resultaat! Het zijn voor mij ook de meest stressvolle taarten (vraag maar aan mijn man, hahahaha!), brrrr! Halverwege denk je dan van wordt niks en als ie helemaal klaar is, is het toch wel weer een leuk resultaat gelukkig!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !