1

Onderwerp: lemoncurd

laats heb ik geprobeert om lemoncurd te maken en dat ging goed tot het aankwam op het dikworden.......ik kon kloppen tot ik een ons weeg maar het werd niet dikker....toen heb ik uit frustratie het spul met de mixer gemixt en ja hoor het werd wat dikker.......daarna ik de koelkast gedaan........en het bleef gewoon vloeibaar!!! wat doe ik verkeerd ik heb het recept wel 5x nagelezen en heb echt niks nagelaten waarom word het dan niet dik????? wie heeft de gouden tip

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

2

Re: lemoncurd

ik snap het niet, er valt niets te kloppen. Welke recept heb je gebruikt?

3

Lemon curd hoort op zacht vuur dik te worden. Het is niet zoiets als slagroom. Misschien is het recept gewoon niet goed of heb je het niet goed begrepen (niet onaardig bedoeld hoor)?
Op mijn site www.tartacadabra.nl staat ook een recept voor Lemon curd, ik gebruik dat echt altijd, nog nooit iets mis mee gegaan (klop nu gelijk even af op de houten tafel ;) :-D).
Sukses met de volgende poging!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

aaaaaah ik zie wat ik verkeerd heb gedaan ik dacht dus van het vuur af en dan eieren erbij en dan van het vuur af houden en dan roeren...maar moet dus op het vuur blijven.........hmmmmm morgen maar een nieuwe poging dank jullie wel dames en lara op je website staat het idd net wat duidelijker beschreven mijn dank is groot!

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

5

Lara M. schreef:

Lemon curd hoort op zacht vuur dik te worden. Het is niet zoiets als slagroom. Misschien is het recept gewoon niet goed of heb je het niet goed begrepen (niet onaardig bedoeld hoor)?
Op mijn site www.tartacadabra.nl staat ook een recept voor Lemon curd, ik gebruik dat echt altijd, nog nooit iets mis mee gegaan (klop nu gelijk even af op de houten tafel ;) :-D).
Sukses met de volgende poging!

Ik heb hem vandaag ook nog gemaakt...perfect :Y

Je hart fluitsert, luister goed!

6

goed zo, en nu niet alles achter elkaar opeten, wat ik wel gedaan heb omdat het zo ontzettend lekker is.