1

Onderwerp: Hoe groot dummie voor school ?

Ik heb aangeboden om voor school een dummietaart te maken en de juf reageerde erg enthousiast ! Ik heb er ook veel zin om em te gaan maken.
Nu heb ik twee dummies gekocht van 20 en 15 cm, maar ik vind het er toch vrij ielig uitzien. Mijn man zegt dat het niet te groot moet zijn i.v.m. opbergen in de klas, mara ik twijfel.
Met welke maten zouden jullie zoiets voor in een klas/peuterspeelzaal/kinderdagverblijf etc. maken ? Ik zit eraan te denken om een dummie van 25 cm erbij te kopen, maar dat wordt misschien weer te veel.
Graag jullie meningen en adviezen !
Groetjes!

2

Re: Hoe groot dummie voor school ?

Ik heb deze dummy gemaakt voor school:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISWCBXJC.jpg

Deze was 25 en 20 cm en ik vond hem precies  goed, aangezien de kaarsjes er zo goed inpasten. Hij staat op de kast in de klas en ze waren allemaal laaiend enthousiast. Ik denk overigens dat het niet uitmaakt hoe groot hij is, ze vinden het toch wel fantastisch!
Wel showen, he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Hi als kleuterleerkracht lijkt mij een 20 om 15 goed maar 20 om 25 mag ook het is maar net wat jezelf wilt. Ligt er ook aan of de juf theelichtjes gaat gebruiken of echte taartenkaarsjes!! De kinderen vinden het allang prachtig en te groot is inderdaad niet handig met het opbergen.

Ik denk dat ik er ook maar een voor mijn kids ga maken. Gebruiken jullie daarvoor gumpaste of gewoon fondant. Ik maak namelijk al mijn taarten met marsepijn en ik denk niet dat dat daarvoor geschikt is.

Veel plezier ben benieuwd naar het resultaat.

Cup'n'Cakes the way to celebrate!!!

4

Marsepein gaat ook hoor, ik heb hier al bijna 1,5 jaar een dummie met m'pein staan en daar gebeurd ook echt helemaal niets mee!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik mag er ook 1 maken. Maar marsepein of fondant wil ik niet gebruiken, omdat de kinderen daar niet af kunnen blijven. En daar geef ik ze geen ongelijk in.
Zou je het ook kunnen bekleden met klei?

6

Ja je kan ze bekleden met artista klei. Is lekker zacht. alleen het kleuren gaat bijna niet. En als je de klei verft met kleurstof droogt het heel slecht.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Hey dames, ben een paar dagen weggeweest dus vandaar nog niet gereageerd, maar bedankt allen. Erg leuke taart Annemiek, die vlaggenlijn wil ikook gaan maken, al heb ik geen idee hoe je dat handig doet (tips ?).

Ik heb er toch maar een dummie bijgehaald, dus nu wordt het 25-20-15. Wel een heel project voor mij, want ik heb nog nooit een stapel gemaakt.  Hoe bevestig ik deze aan elkaar ? Kan dat gewoon met een beetje icing ?

Ik zit nog te dubben over de kleuren. Ik zit te denken aan;
onderste taart; blauw met gekleurde streepjes
middelste taart: oranje met vlaggenlijn
bovenste taart: limegroen met stippen en dan "hoera" en het kaarsje nr. 5.
Wat denken jullie , kan dit of wordt dit te druk ? Graag jullie eerlijke mening en voor tips houd ik me aanbevolen !

8 Laatst bewerkt door Patty (14-03-2009 17:32)

Hoi,

Pas geleden heb ik deze dummy gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDCPQQHD.jpg

Ze zijn 30 en 20cm. Misschien iets aan de grote kant maar anders passen er geen 6 kaarsjes op ;-)

Groetjes,
Patty

9

Patty schreef:

Hoi,

Ze zijn 30 en 20cm. Misschien iets aan de grote kant maar anders passen er geen 6 kaarsjes op ;-)

Groetjes,
Patty

Waar heb je hem mee bekleed?
Vind hem erg leuk, is leuk kado voor de juf waar ik na het derde kind afscheid van ga nemen.
gr Monique

10

moki schreef:
Patty schreef:

Hoi,

Groetjes,
Patty

Waar heb je hem mee bekleed?
Vind hem erg leuk, is leuk kado voor de juf waar ik na het derde kind afscheid van ga nemen.
gr Monique

Hoi Monique,

Deze is bekleed met fondant.

Groetjes,
Patty