1

Onderwerp: bakformaat voor barbie taart

Ik heb een opdracht voor een barbietaart voor 15 personen maar ik vraag me af of een bol (van Ikea) van 20 cm doorsnede groot genoeg is. Is dit zo of gebruiken jullie er een ondertaart bij?

alvast heel erg bedankt!

Groetjes Barbara

2

Re: bakformaat voor barbie taart

de bol van 20cm is een stuk lager dan de wondermold...  hij is volgens mij niet voldoende voor 15 personen..

Ook is de vorm toch wel een stuk anders.. dus echt een mooie rok wordt het niet dan (is mijn persoonlijke mening ;)  )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik gebruik zelf de wondermold maar een blanda schaal gaat wel maar dan zou ik er bovenop nog 1tje doen en dat een beetje in model snijden/vormen..als je het met een schaaltje doet krijg je een raar model...net als Bommeltje zegt... dan is het lijfje veel te lang en is heel je barbie uit proportie..... of je moet eenheel klein poppetje gebruiken;)
Ook kun je een tulband gebruiken..

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

Qua hoeveelheid taart is het inderdaad te weinig en qua grootte voor de barbie ook!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

conny4u schreef:

Ik gebruik zelf de wondermold maar een blanda schaal gaat wel maar dan zou ik er bovenop nog 1tje doen en dat een beetje in model snijden/vormen..als je het met een schaaltje doet krijg je een raar model...net als Bommeltje zegt... dan is het lijfje veel te lang en is heel je barbie uit proportie..... of je moet eenheel klein poppetje gebruiken;)
Ook kun je een tulband gebruiken..

Bedoel je met er nog eentje bij op doen dat je dan 2 bollen van 20 op elkaar zet? En als ik een tulband gebruik, dan moet er toch ook nog een taart bij op of onder?

Groetjes Barbara

6

Ik zelf heb er nu net 1 gemaakt met de blanda 20 cm.
Ik wist niet goed hoeveel beslag, dus heb hetzelfde erin gedaan als in een 24 cm bakblik. Wel verhoogd.
Toen hij eruit kwam was hij maar 9 cm, maar door 4 dikke lagen vulling werd hij 13 cm hoog.
De benen van de barby eraf gehaald, en paste prima.
Dit moet dus zeker genoeg zijn voor 15 personen, aangezien er minstens zoveel taart en vulling in zit.
Voordeel van geen bolletje erop, is dat de jurk heel mooi bol loopt.
Dus mooiere vorm.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UKGZYXYX.jpg

7

Ik zou hem persoonlijk niet met een blanda schaal doen want ik vind zelf de proporties van de jurk niet meer mooi (te laag, te rond).

Eventueel met tulbanden werken?

8

http://i41.tinypic.com/10n6ic9.jpgdeze is gemaakt met een 20cm blanda schaal van Ikea op een 20cm ronde taart.

9

monique53 schreef:

20cm blanda schaal van Ikea op een 20cm ronde taart.

die combi is idd een stuk beter dan de blanda alleeen.. maar dan nog zou ik hem boven op ietsjes bijsnijden om betere proporties te krijgen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Ik gebruik de blanda schalen van 20 cm en 12 ??? cm, die op elkaar en ik vind het een echte jurk hoor!

http://www.creataart.nl/mediapool/76/767857/images/3588bewerkt.jpg

Op mijn lijstje heb ik 12 - 14 personen staan, maar volgens mij haal je er nog wel meer stukken uit.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~