1

Onderwerp: waar moet botercreme??

Hoi!
Op het forum zie van alles over vullen met botercreme. Ik begrijp dat dit om botercreme uit de webshop gaat.
Nu heb ik een vraag. Moet ik de botercreme (gewoon recept met poedersuiker) alleen gebruiken om  de hele buitenkant van de taart mee te besmeren en een opstaand randje te maken zodat de vulling niet lekt? of ook tussen de lagen zodat de aardbeienmousse niet in de cake trekt?

2

Re: waar moet botercreme??

Als je gewoon botercreme 1 op 1 maakt (dus helft boter en helft poedersuiker) dan zou ik alleen de buitenkant doen, en eventueel een dijkje voor de vulling..
De vulling trekt soms wel iets in de taart, maar je kan ook een dun laagje jam doen (echt gewoon alleen insmeren) op de laag, daar de vulling op, dan trekt de jam wel in je laag maar de vulling niet.

Mijn website: Presentaart

3 Laatst bewerkt door witje75 (20-02-2009 14:44)

Het is juist lekker als de vulling beetje in de taart trekt.
Botercreme heb je veel recepten van.
De 1 op 1 wordt eigenlijk alleen gebruikt voor afsmeren.
Vind ik zelf mierzoet, en dus niet lekker.
Voor vulling kan je beter een ander recept kiezen.
Wat erg lekker en niet zoet is, is dit recept: Meringue botercreme
http://www.tartacadabra.nl/nl_main.html

Van de week heb ik voor het eerst cream frosting gemaakt, als toefjes op de cupcakes, en die is wel zoeter, maar errrig lekker.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33597

Succes

4

Dank je Mascha en Witje, ik ga gelijk aan de slag!

5

Haha, ik moet altijd wel een beetje lachen om de vragen over botercreme...
Steevast reageert Witje75 met een antwoord wat bevat:
meringue-botercreme!!

Grappig!
Dankzij jou wel nieuwsgierig ernaar geworden trouwens!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

6

Ik had deze vraag niet durven stellen (heb ik al zoveel gevraagd dat laatste dagen...) dank jullie wel Pukkie voor het vragen en de rest voor de antwoorden! En ja hoor, ik had het ook gemerkt van Witje ;)
Maar dan nog een vraagje (durf ik toch wel) : kan ik de meringue-botercreme of banketbakker+boter ook voor de buitenkant gebruiken of is het alleen voor binnen?

7

Volgens mij is dat ook net gevraagd (weet alleen niet meer waar), en daar was het antwoord dat het inderdaad kon (maar goed, dat wordt ook wel gezegd van botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Ik dacht wel me zoiets te herrineren van je workshop (van sinterklaas...) daardoor mijn twijfel... we hadden toen 2 soorten botercreme + een lekkere vulling toch? Dank je wel voor je hulp.