1

Onderwerp: Teletubbies taart voor mijn dochtertje

Hallo,

Ik wil voor de 2e verjaardag van mijn dochtertje mijn allereerste taart gaan maken: een Teletubbiestaart. Ik wil graag een 2-laagstaart hebben. Voor de cake koop ik de biscuitmix uit de webshop.

De onderste laag vul ik met aardbeienjam en banketbakkersroom, de bovenste laag (2e taart) met bokkepootjesvulling obv slagroom en viervruchtenjam.

Ik heb op dit forum wat gelezen over het verstevigen van de taart met chocoladesticks. Is dit echt noodzakelijk? En is een karton onder de bovenste taart houden nodig? Ik zit de denken aan een formaat van 28 cm voor de onderste taart en 20 cm voor de bovenste.

De taart wil ik afwerken met marsepein en decoreren met fondant/marsepein. Aan het boetseren van de Teletubbies durf ik me nog niet te wagen, deze wil ik gaan kopen (bijvoorbeeld bij Trenddecor.nl) of heeft iemand ze hier nog in de aanbieding?

Graag jullie advies/reactie.

Alvast bedankt.

Angela

Re: Teletubbies taart voor mijn dochtertje

hoi,

Ik zou de taart wel verstevigen met karton en chocosticks of iets dergelijks.
Het zou toch zonde zijn als al je mooie werk in zou zakken. Het karton is nodig omdat als je je taart gaat aansnijden, deze niet inzakt. je kunt hiervoor heel goed karton gebruiken dat je inpakt met aluminiumfolie.

Nog een tip wat betreft je teletubbies: je kunt een kleurplaat op je fondant (of marsepein) leggen en dan de contouren ervan uitsnijden met een mesje, daarna de tubbies inkleuren met eetbare poederverf of met gekleurde fondant werken (dan moet je de delen van de tubbies uitknippen en op de fondant leggen.

3

Wel stutten zou ik de taart, anders gaat hij echt in de onderste taart zakken.
Dit kan met kitkat, maar natuurlijk ook met dunne stokjes.
Kartonnetje maakt het geheel ook steviger, anders prikt het stokje door de bovenste taart, en houd hij hem dus niet omhoog.

4

Ik zou alleen zelf het karton niet inpakken met aluminiumfolie maar met bv. huishoudfolie of 2 kartonnetjes met de karton-kant tegen elkaar, en de vetvrije kant naar buiten; stukjes alufolie die je per ongeluk kapot snijdt zijn niet lekker :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik begrijp uit jullie reactie dat 'gewoon' een karton tussen de lagen inhouden zorg voor het plakken van de verschillende lagen en dat daarom huishoudfolie of iets anders nodig is?

6

Gewoon karton wordt vochtig, vetvrij karton niet.
Trouwens niet alle karton is zo voedselveilig als ik het goed begrijp.

7

Ok, maar het vetvrije karton uit de webshop is dus prima te gebruiken zonder folie?

8

Ja die wel, zoals Marianne al schreef, dan 2 kartonnetjes met de vetvrije kant naar de taarten toe.