1

Onderwerp: Meerdere biscuits in de oven, temperatuur aanpassen???

Ik heb van de week twee biscuits tegelijk in mijn heteluchtoventje gezet. Hierna heb ik de oven gewoon op 180 graden ingesteld en 50 min. laten bakken zoals ik altijd doe.
Toen de 50 minuten voorbij waren, was de grootste taart nog niet gaar, de kleinste wel. Geen probleem, bij de grootste heb ik de baktijd verlengd en de kleinste eruitgehaald.
Het probleem was alleen dat allebei mijn taartjes heel erg laag bleven.....
Dus vandaar bovenstaande vraag!
Wie heeft hier ervaring mee en heeft nog tips???

2

Re: Meerdere biscuits in de oven, temperatuur aanpassen???

Welke maten had je erin staan? Ik vind 50 minuten zo lang :S
Als ik 15 en 30 samen bak, zet ik de temperatuur trapsgewijs omhoog, maar ipv 10 minuten per stap, gebruik ik 8 minuten per stap. De kleine gaat er dan na 24 minuten uit, de grote krijgt nog 6 minuten langer op 180 graden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoi Marianne, Ik had de 26 cm erin staan en de 16 cm.
Ik had zelf ook al het idee dat 50 min erg lang is, maar eerder zijn ze echt niet gaar, vooral de taarten vanaf 26cm niet. Als je tips hebt, graag!! Ik heb ook al een oventhermometer aangeschaft, en daaruit blijkt wel dat de oven minder warm is dan aangegeven. Vandaar de 180 graden i.p.v 170. Echt veel hoger durf ik de oven eigenlijk niet te zetten!

4

Ik zie dat ik 15 en 30 had getypt, maar ik bedoelde dus 15 en 20. :o

Bak je trapsgewijs? zo ja, dan kun je in ieder geval de kleine er na 3x 8 minuten uithalen. Ik bak dus ook op 180 graden het laatste deel. Als ze niet gaar worden, misschien toch al iets eerder een heating core (al dan niet in de vorm van een bloemennagel) gebruiken?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag