1

Onderwerp: roomboter? Engeland

Ik vroeg mij af welke boter ik kan gebruiken om botercreme mee te maken? Wat is hier roomboter? Hier is in Engeland. In de winkel wisten ze het niet.
Bedankt

2

Re: roomboter? Engeland

roomboter is gewoon 'butter'

maar botercreme kun je ook van margarine maken, of een combinatie van margarine and butter, or just unsalted butter, not salted butter

3

dank je wel. ik heb het nu van het merk stork gemaakt. dat is volgens mij margarine. Smaakt goed hoor, maar wil het ook eens van roomboter maken.

4

Ik maak de botercreme ook altijd gewoon van margarine. Ik heb het laatst weer geprobeert met roomboter, maar ik vind het gewoon veel minder lekker dan met margarine.
Hij wordt alleen niet wit dan, dus dat is wat lastig met kleuren.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

ikke01 schreef:

dank je wel. ik heb het nu van het merk stork gemaakt. dat is volgens mij margarine. Smaakt goed hoor, maar wil het ook eens van roomboter maken.

STORK is inderdaad margarine

6

weten jullie misschien ook hoe eiwitpoeder hier heet? Bij de asda kon ik het niet vinden, maar dat is niet zo vreemd als je niet weet hoe het heet. Alle tips zijn welkom voor producten die ik hier kan kopen.

7

lijkt mij wel heel erg makkelijk mssn te makkelijk.. maar in Canada was et Egg white powder.. or whole egg powder.  or powdered egg substitute

8

ik had idd gevraagd om egg white powder maar dat meisje keek me nogal vreemd aan dus vandaar. Morgen nog maar eens proberen dan

9

ikke01 schreef:

ik had idd gevraagd om egg white powder maar dat meisje keek me nogal vreemd aan dus vandaar. Morgen nog maar eens proberen dan

Ik heb ooit een doosje gekocht in de supermarkt, Tesco of Asda, weet ik niet meer. Het is een doosje met zakjes eiwit poeder. Dus 'sachets' egg white powder. En anders moet je gewoon zelf kijken bij de bakspullen, daar ligt zoiezo zoveel bruikbare dingen. O ik wou dat ik nu bij een Tesco of Asda rond mocht lopen.

10

ik zal van de week even naar de superstore gaan. Daar hebben ze denk ik meer dan degene bij mij in de buurt. Viel me overigens wel op dat het hier goedkoper lijkt allemaal. Bedankt.

Is er iets waar je echt voor naar de asda of tesco zou willen, of gewoon voor allerlei bakspullen? Is het nu echt zo anders dan wat ze in Nederland verkopen?

11

Ja het is echt anders dan hier. Royal icing waar je alleen water hoeft toe te voegen. De tubes 'SUPERCOOK' icing, in allerlei kleuren, 'SUPERCOOK' of 'COOK MATE writing icing, ready rolled fondant, ready rolled marzepan, cake drums (die dikke, om taarten op te zetten), je zou kunnen kijken wat crisco daar kost of trex heet het daar volgens mij (shortening). IK WEET NU INEENS HOE DE EIWIT POEDER HEET. Wilton (of andere merk) meringue powder en pasteurised egg-white powder.

12

haha, leuk hoe je erover schrijft. Net als een kind die over een snoepwinkel praat zeg maar.  Ik heb idd trex zien liggen maar heb nog niet echt een idee of ik er wat aan zou hebben. Die cake drums heb ik gezien. Zijn zilverkleur. Rond en virekant. Geloof niet eens zo heel duur ook. ie royal icing zal ik eens proberen. Die tubes lijken me ook leuk. bedankt voor de naam van dat poeder.

Heb vandaag pas voor het eerst cupcakes gebakken maar volgens mij raak ik er wel verslaaft aan. Wil uiteindelijk ook taarten bakken, maar eerst klein beginnen.

Ga je vaak naar Engeland? Ga je dan speciaal om in te kopen? Wat is dan het cake paradijs als je begrijpt wat ik bedoel?

13

Ik ben Australisch en ga om de 4 jaar naar Australia en ieder jaar naar Engeland om toch in een engels sprekend land te zijn, ik heb moeite met steeds maar nederlands om mij heen (woon hier al 38 jaar, vanaf mijn 17e maar toch, ik ben en blijf Australian)

Wij komen ook altijd terug met koffers of auto vol met boodschappen. Ik bak al heel lang, dus sla daar heel wat in als ik er ben.

14

Kan het mij voorstellen. Ook al ben ik Nederlands. Ik voel mij meer thuis hier in Engeland. Wel leuk hoor Australisch. 1 van de landen waar ik echt nog naartoe wil. Ben iig blij dat jij op deze site zit. Denk dat ik heel veel van je kan leren.