Re: Ooh... Shiny!
Een how- to zou super zijn Ik wil het ook wel graag kunnen.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Ooh... Shiny!
Een how- to zou super zijn Ik wil het ook wel graag kunnen.
Bedankt voor alle leuke reacties!
Een how-to? Daar ben ik vreselijk slecht in. Ik zal iets in elkaar proberen te flansen en het straks plaatsen
Ziet er heerlijk uit.
Voor degenen die een howto wilden:
En wat leren we hiervan? Niet Sir Kneighf om een howto vragen, want die kan daar helemaal niets van
Sorry, ik heb het echt geprobeerd
Wauw die zien er schitterend uit.....en lijkt me verrukkelijk!!!!!!!!!
En wat leren we hiervan? Niet Sir Kneighf om een howto vragen, want die kan daar helemaal niets van
Hahahaha.......... bedankt we komen er vast wel aan uit!!!!!!
Geweldige How to!!! Creatief en duidelijk!!
Wel lastig met die temperaturen zeg! Wat voor thermometer gebruik je daar voor??
Dorieke
dat ziet er heeerlijk uit! toevallig nog een paar over?? je bent errrug goed met chocolade zeg!! zonde om aan te raken die mooie glimmende bonbons... daar wil je geen vingers op hebben!
Sir Kneighf schreef:Voor degenen die een howto wilden:
Sorry, ik heb het echt geprobeerdHahahaha.......... bedankt we komen er vast wel aan uit!!!!!!
hahahahaha inderdaad geweldig!!
Als je er nog meer in de aanbieding hebt dat hou ik me aanbevolen, super grappig :-D
nu op zoek hoe je witte choco trempeert en een temp meter! Hoe heb je die temperaturen gemeten?
Super! Dank je wel.
Ik vind het juist een hele leuke uitleg
Ben nooit zo goed in die dingen maar deze snap ik helemaal
Wat een superorginele how to, echt leuk gemaakt haha!
Jij bent hier echt de koning van de chocolade op dit forum..
petje af hoor, ik vind t echt vakwerk!
Hihi, ik vind de how-to echt geweldig!!!
Nou leuke how to hoor!!
Wat ik me alleen verder nog afvroeg:
- welke chocolade gebruikte je hiervoor
- de 1e keer vullen met chocola, is dat tot de helft en dan de vulling erin, dan in de koellast om te stollen? En dan pas laatste laag??
ik snap er niks van
zojuist ook geprobeerd, maar hoe in krijg je die chocolade als een mooi bakje die je kan vullen?
Moet je dan eerst alleen de bodem maken zonder zijkanten? Want mijn chocolade (callebaut wit) weigerde om aan de zijkanten te blijven zitten (de ultieme anti-kleef dat silliconen). Dus ik dacht dan maar alleen een bodempje en die dan vullen, alleen dan heb ik een enigzins vloeibare vulling en dan lukt het natuurlijk nooit meer om zijkanten te maken, want de vulling zit dan in de weg. Als je gaat gieten dan zit ook meteen het hele bakje vol met chocolade (maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn gietkunsten :-S).
ik snap er niks van
zojuist ook geprobeerd, maar hoe in krijg je die chocolade als een mooi bakje die je kan vullen?
Moet je dan eerst alleen de bodem maken zonder zijkanten? Want mijn chocolade (callebaut wit) weigerde om aan de zijkanten te blijven zitten (de ultieme anti-kleef dat silliconen). Dus ik dacht dan maar alleen een bodempje en die dan vullen, alleen dan heb ik een enigzins vloeibare vulling en dan lukt het natuurlijk nooit meer om zijkanten te maken, want de vulling zit dan in de weg. Als je gaat gieten dan zit ook meteen het hele bakje vol met chocolade (maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn gietkunsten :-S).
Oeps, sorry, dat ik dat er niet bij heb gezet! Wat ik doe is de chocolade in de vormpjes gieten, en dan de hele vorm op z'n kant ronddraaien zodat de chocolade naar de kanten 'loopt'. Doordat getempereerde chocolade zo snel stolt blijft het meestal dan al goed zitten, maar als dat niet zo is zou je het nog met de bolle kant van een theelepeltje naar de zijkanten kunnen smeren. Op die manier krijg je echt een bakje om te vullen, dat is nodig om ze zo glad te krijgen. Na het vullen kan je ze afdekken met wat eigenlijk de bodem is, en wanneer je ze uit de vorm haalt zijn ze dus helemaal af
Over de thermometer: die heb ik niet.
Ik doe het gewoon op gevoel, door van een klein beetje chocolade de temperatuur te voelen (jaja, met een schone lepel ) en zo te schatten of het de juiste temp. heeft. Het is altijd goed gegaan, dus ik laat het maar zo
Maar het is waarschijnlijk slimmer om er wel een te gebruiken, een suikerthermometer hebben ze zelfs hier in de webshop zag ik net.
Wauw bedankt voor de howto....:thumb:
Die ga ik zeker vlug eens proberen......
Wauw die zien er schitterend uit! Bedankt voor de howto! Hele leuke uitleg
Prachtige en overheerlijke bonbons.
Je how to'tje vind ik ontzettend leuk.
Ben gelijk vrolijk.
Ziet er heerlijk uit en wat een leuke How-to! Ga het dit weekend ook proberen!!!
Alleen nog een klein vraagje: waar kan ik die mooie vormpjes kopen? Gisteren bij de IKEA geweest, maar hun ijsklontjes figuurtjes waren niet echt denderend!
Zou je ook BC als vulling kunnen gebruiken? Lijkt me namelijk wel lekker met Praline erin, alleen kan nergen een recept vinden hoe ik praline maak. Dan dus maar BC met praline smaakstof en nogatine nootjes :-)
Wauuuuw , erg mooie foto !
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Ooh... Shiny!