1

Onderwerp: Hoe zouden jullie deze taart (Minnie Mouse) bekleden?

Voor zaterdag is mij gevraagd deze taart te maken:

http://www.patacake-parties.com/Minnie%20Mouse%202.jpg

Hij lijkt mij helemaal super om te doen. Maar ik vind dat met verschillende kleuren bekleden (bv ook zo'n oililytaart) best lastig.

Hoe ga ik het beste te werk?

Alvast bedankt :D

2

Re: Hoe zouden jullie deze taart (Minnie Mouse) bekleden?

Ik had trouwens bedacht om hem uit een vierkant 30 cm kapsel te snijden. Maar ik kan natuurlijk ook een grote taart maken en twee kleintjes van 16 cm (oren) en daar dat een ronding uit snijden!

3

ik zou een ronde taart maken voor het gezicht, en 2 kleine voor de oren, en natuurlijk die rondingen in de oren uitsnijden. Misschien kun je de ronde bakvorm (de grote dus) over de oren leggen om precies de ronding te krijgen. (kun je het volgen)

bekleden: dat laat ik aan iemand anders van het forum over. Ik denk dat ik het helemaal met rood eerst zou bekleden, wat natuurlijk betekend dat je een dikke laag uiteindelijk op de taart hebt. Ik denk dat anderen alleen de zijkant met rood zou bekleden en dan een puzzelplaat van de rest maken.

4

monique53 schreef:

ik zou een ronde taart maken voor het gezicht, en 2 kleine voor de oren, en natuurlijk die rondingen in de oren uitsnijden. Misschien kun je de ronde bakvorm (de grote dus) over de oren leggen om precies de ronding te krijgen. (kun je het volgen)

bekleden: dat laat ik aan iemand anders van het forum over. Ik denk dat ik het helemaal met rood eerst zou bekleden, wat natuurlijk betekend dat je een dikke laag uiteindelijk op de taart hebt. Ik denk dat anderen alleen de zijkant met rood zou bekleden en dan een puzzelplaat van de rest maken.

Goeie tip van die bakvorm over de oren leggen, dankjewel! Dan heb ik meteen de goeie bolling. Anders zal je net zien dat ik weer verkeerd snijd ofzo :)

Dat bekleeddilemma heb ik inderdaad. Zelf neig ik ernaar om die rode zijkant 'los' te doen, maarja dan heb je weer 1 hele lange reep nodig..

Wat een gave taart zeg...
'k zou denk ik ook eerst de hele taart met rood bedekken (zo'n dun mogelijke laag) en dan de rest eroverheen....denk dat dat wel het meest netjes gaat worden!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat want 'k vind 'm zo super!!!

6

Taartenbakkertje schreef:

'k zou denk ik ook eerst de hele taart met rood bedekken (zo'n dun mogelijke laag) en dan de rest eroverheen....denk dat dat wel het meest netjes gaat worden!

Ik vind hem ook errrg leuk. Ik ga hem ook met het onderbord doen maar die ga ik wel terugvragen, dat staat toch niet gek? :P

Ik vind de taart zo leuk dat ik bang ben dat ie alleen maar lelijker gaat worden haha, maar ik had de opdrachtgeefster al gewaarschuwd dat hij niet 100 % hetzelfde zou gaan worden :)

7

Dazwa84 schreef:

Ik vind hem ook errrg leuk. Ik ga hem ook met het onderbord doen maar die ga ik wel terugvragen, dat staat toch niet gek? :P

Ik vind de taart zo leuk dat ik bang ben dat ie alleen maar lelijker gaat worden haha, maar ik had de opdrachtgeefster al gewaarschuwd dat hij niet 100 % hetzelfde zou gaan worden :)

Zo'n onderbord komt op 50 cent om te maken, dus misschien hoef je het niet terug te vragen.

8 Laatst bewerkt door Dazwa84 (21-02-2009 14:07)

monique53 schreef:
Dazwa84 schreef:

Zo'n onderbord komt op 50 cent om te maken, dus misschien hoef je het niet terug te vragen.

Het is zo'n grote cakedrum uit de shop dus ik ben er best zuinig mee, ik heb hem ook niet in de prijs meeberekend :D

9

weet je wat het nadeel is van iets terug vragen is, dat je het moet terug vragen. Intussen ben je het ook kwijt. Als je van de dunste MDF onderborden (vierkant) laat zagen (gratis bij o.a. Praxis) 29 cm x 29 cm en bekleed met papier en dan celofaan kun je het gewoon meegeven, dat komt ook wat professioneler over vind ik dan dat je iets terug moet vragen. Zoals ik al zei, zo'n maat komt bekleed en wel op 50 cent.

maar, je moet het natuurlijk zelf weten hihihi

10

Ik zou inderdaad de zijkanten bekleden met rood, en dan het hoofd (de bovenkant) er op leggen, dan krijg je niet een te dikke laag op je taart.

Ik denk dat veel (en als je het lastig vindt is dat makkelijker) gewoon rood bekleden in z'n geheel, en dan nog het gezicht er op leggen.
Ik zou overigens niet de rode marsepein t

Mijn website: Presentaart

11

Hij is LEUK!
Ik heb een Mickey Mouse siliconen bakvorm...
Denk dat ik de zijkanten en bovenkant ook los van elkaar zou doen. Eerst rood dus en daarna de bovenkant van het gezicht er op puzzelen. Strik er op en klaar.
Oh en echt even naar de Praxis hoor voor het onderbord. Kost je bijna niets. Laat je er meteen een paar op maat zagen en heb je een voorraadje :)

Als je wil mag je de vorm lenen hoor! Ook misschien makkelijk zodat je de omtrek voor het gezicht dan ook meteen hebt.

12

petrabennes schreef:

Hij is LEUK!
Ik heb een Mickey Mouse siliconen bakvorm...
Denk dat ik de zijkanten en bovenkant ook los van elkaar zou doen. Eerst rood dus en daarna de bovenkant van het gezicht er op puzzelen. Strik er op en klaar.
Oh en echt even naar de Praxis hoor voor het onderbord. Kost je bijna niets. Laat je er meteen een paar op maat zagen en heb je een voorraadje :)

Als je wil mag je de vorm lenen hoor! Ook misschien makkelijk zodat je de omtrek voor het gezicht dan ook meteen hebt.

Hihi, ik heb die vorm ook! Bij Disneyland gekocht paar maanden terug :D Maar die is wel voorgevormd zeg maar, en niet heel hoog, hebben we dezelfde? (Hij is rood)

13

Is dezelfde. Voor gevormde is toch niet erg? Gezicht bekleden op de vormen zeg maar.
Tja vorm is laag, ben ik met je eens. Gewoon een extra biscuit maken, daar de MM biscuit boven op en zo bijsnijden?

14

Wat je kunt doen met onderborden, vraag gewoon paar euro borg. Als ze het terugbrengen, krijgen ze het terug, zo niet, dan koop je een nieuwe.
Doet de bakker ook met etagieres

15

Bedankt voor alle tips! Ik heb net nog een vierkant onderbord gevonden die precies past :D ik ga die gewoon gebruiken (mdf) plaatje. Hij past dan alleen niet in een doos maar misschien dat ik er dan gewoon cellofaan luchtig overheen doe. Ze wonen toch hier in het dorp.

Groetjes Danielle