1

Onderwerp: Monchouvraagje

Hoi,

ik wil dit weekend een taart maken met monchouvulling op een laag bastognekruimels. Heb nog nooit wat met monchou gemaakt en nu had ik vanmiddag ergens op het forum gelezen dat je monchou kon mengen met slagroom en wat suiker erdoor om het lekkerder te maken. Maar nu kan ik het nergens terug vinden, dacht dat ik het had opgeslagen.....Weet iemand wat de verhoudingen dan zijn, hoeveel monchou, hoeveel slagroom en hoeveel suiker?

Alvast bedankt!

Groetjes Saskia.

Verander wat je niet kunt accepteren, en accepteer wat je niet kunt veranderen!

2

Re: Monchouvraagje

Als ik monchoutaart maak doe ik 200 gram monchou, 250 ml slagroom en 100 gram suiker.  Maar das wel wat veel voor een laagje vulling in een taart....

3

ik maak altijd een monchoukwarktaart

ik haal altijd een pakje naturel kwarktaart. (die met bodem erbij) dan maak ik eerst de bodem (koekkruimels met gesmolten boter) dan daarop een laag van dunne plakjes cake besmeerd met jam (besmeerde kant op de onderste koeklaag.
dat opstijfen in de koelkast. ondertussen de mix maken, heel simpel! en zelf voeg ik er dan altijd als extra ingredient)2 pakjes mochou aan toe, lekker romig en toch fris.

ik vul het bakblik tot ongeveer de helft, ff opstijven, ondertussen weer cake in dunne plakjes, die op de taart leggen en dan de andere helft van de kwark/monchou erop
en bovenop komt een laag kersen (vlaaivulling)

overigens kan je denk ik ook heel goed een beschuittaart gebruiken ipv cake, cake maakt het wat zwaarder

het is een succesnr. moet em met elke verjaardag maken
(en kan ook met bv manderijntjes)

groetjes José

@ Hermien: dan kan ik toch gewoon overal de helft van nemen lijkt me? En als ik overhoud, gaat dat er als toetje ook wel in lijkt me ;).

@ Jose: dat ga ik absoluut onthouden. Ik wil nu ook een laag kersenvlaaivulling erbij doen. Als het lekker is (moet zelf ook naar de verjaardag, dus mag zelf ook lekker proeven haha), ga ik die van jou zeker eens proberen. Lijkt me erg lekker als we eens geen zin hebben in een beklede taart!
Maar wat is precies een beschuittaart?!?

Groetjes Saskia.

5

Ja hoor lijkt mij ook ;)

6

Ik gebruik voor 'n monchoutaart meestal klopklop i.p.v. slagroom, dan is 't niet zo machtig..

Leer van gister, droom van morgen, leef vandaag!
Hier staan mijn creaties , groetjesssss, Marian

7

Biscuittaart is de naam voor de taart die de meesten hier gebruiken.
Je kan kiezen tussen biscuit, of cake. En cake is dus met boter, dus veel zwaarder.

Hahaha natuurlijk, duh, gewoon biscuittaart wat ik altijd maak, begeep het helemaal verkeerd hihihi. Ben niet blond hoor!! Word wel een beetje grijs hahaha.

9

Deze recept kan je als vulling gebruiken... ik doe et altijd.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=46117
maar dan natuurlijk niet de hele recept maken... de recept is voor 2 dunnen laagjes vulling en de bekleden van een 24cm taart.  als je de helft maakt.. en wat over houd... en heeeeel lekker idee is stukjes fruit in de vulling dippen en eten.. mmmm lekker.