26

Re: Wat ik niet begrijp...botercreme!

Het is meer het idee hoor botercreme dat het dan naar een plakje boter tussen je taart smaakt en dat is dus echt niet zo!
Zeker niet als het gewoon goed luchtig geklopt is. Een smaakje erdoor is ook lekker natuurlijk, likeurtje, aromaatje, hazelnootpasta,cacao, koffie oid.

Mijn enige bruidstaart tot nu toe was gewoon gevuld met botercreme (combi met witte chococreme), wel met koffiesmaak. Het paar was het er helemaal en meteen over uit dat die toch het allerlekkerste was, dus....

Trouwens wat denk je dat je eet als je chocola eet? Ook gewoon veeeeel vet en veel suiker hoofdzakelijk, en daar griezelen ook weinig mensen van.

Wel is het zo dat je met bcr geen cm's dikke lagen moet gaan smeren, maar liever een of twee dunne in combinatie met een lekkere frisse jam.
Heb gelukkig nog nooit klachten gehad, integendeel!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

27

Inderdaad, de botercreme met mix smaakt helem

Mijn website: Presentaart

28

Als er mensen bij mij op een verjaardag zijn..dan is mijn eigen taart altijd als eerste op..wantd ei vinden ze zo lekker. Heb er nog weinig gemaakt met een andere vulling en heb tot nog toe alleen maar hele goede en leuke reacties gekregen. Ook ik gebruik de mix va de webshop...heerlijk, goed lang laten kloppen. Ik gebruik wel minder water..want in boter zit ook eea...dit vind ik ook wat veiliger qua afsmeren..al heb ik nog nooit! problemen gehad. Verder ga ik hier voor een toevoeging van citroen....heerlijk...!!! lekker fris en totaal niet boterachtig!

29

Ondertussen gaat deze toch maar naar Bakken & Vullen :)

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

30

ik gebruik meestal botercreme, ene heel enkel keertje iets anders. ik doe meestal 3 pakjes roomboter, 3,5 bussen poedersuiker en een beetje lauw water en een scheutje smaak (meestal vanille) aroma of cacao. ik klop het geheel 10 minuten en het is superlekker en ook proef je zeker geen boter. ik noem het ook bewust geen botercreme maar geef het een andere naam. bijvoorbeeld vanillecreme of chocoladecreme. iedereen vindt het tot nu toe erg lekker. en hier thuis wordt door man lief vaak de kom uitgelikt ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

31

ik gebruik meestal botercreme. meestal de mix maar ik dat was van de week op dus zelf gemaakt en die smaakte ook niet naar boter.
ik doe er dan wel banketbakkersroom erdoor en vaak nog een smaakje.

kwebbeltje schreef:

...en hier thuis wordt door man lief vaak de kom uitgelikt ;)

Ik zie het al helemaal voor me, heel zijn hoofd in de kom!!! :lol: :lol:

33

ik vind botercreme wel lekker! en speciaal de mokka botercreme! was bij ons altijd de vulling voor de verjaardagstaart ('gateau'). Mmm.
Ik denk dat het ervan af hangt welke boter je gebruikt. Ik gebruik planta.
Maar smaken verschillen natuurlijk.

34

@Marianne: Bedankt voor het verplaatsen. Iemand had het al gezegd, maar toen was het al te laat ;-).

@de rest: bedankt voor jullie reacties! Ik ga toch een keer de botermix uit de ws bestellen en proberen.

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

na die reacties krijg ik ook het idee dat ik het moet gaan proberen. Vond 1:1 botercreme heel smerig en heb vanaf toen eigenlijk altijd cream frosting (in allerlei smaakjes) gebruikt om af te smeren (en te vullen en cupcakes te versieren en om zo te eten O-) ). Toch van de week maar eens proberen :)

Kan je botercreme bewaren?

36

KmvF schreef:

@de rest: bedankt voor jullie reacties! Ik ga toch een keer de botermix uit de ws bestellen en proberen.

En deze maand in de aanbieding bij de webshop!

groetjes, Ageeth

37

verliefdmeiske schreef:

na die reacties krijg ik ook het idee dat ik het moet gaan proberen. Vond 1:1 botercreme heel smerig en heb vanaf toen eigenlijk altijd cream frosting (in allerlei smaakjes) gebruikt om af te smeren (en te vullen en cupcakes te versieren en om zo te eten O-) ). Toch van de week maar eens proberen :)

Kan je botercreme bewaren?

ja hoor, 2 weken in de loekast en je kan het ook heel erg goed invriezen hoor.

38

@verliefdmeiske: wat is creamfrosting?

Gr.,
Kim

39

o o ik heb de botercreme mix gekocht om te gebruiken bij afsmeren. kan ik dat nu beter niet doen omdat ik lees dat het dan ook kan smelten?

owwww hellep dat heb ik ook net gedaan bij een andere taart :( damn ik heb echt een baaldag

overigens is de botercreme mix van de webshop inderdaad heel erg veel lekkerder dat gewone botercreme. Die houd ik erin :D

41

KmvF schreef:

@verliefdmeiske: wat is creamfrosting?

Gr.,
Kim

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33597

De mix van de webshop kan je wel gebruiken voor afsmeren, alleen is er een kans van 2 op de 10 taarten dat ze gaan smelten.

42

Voorheen smeerde ik ook altijd af met 1:1, maar dat vind ik eigenlijk echt niet lekker. :nooo

Hoe gaat het met invriezen van taart die met de mix afgesmeerd is? Is er bij het ontdooien dan niet meer vocht aanwezig waardoor het eerder smelt? Wie heeft hier ervaring mee??

(Heb ondertussen mix in huis en wil dit weekend graag hier mee afsmeren en dan invriezen)

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

43

Ook ik vind de mix erg lekker en gebruik hem vaak, smaakt echt niet naar boter. Gebruik het ook voor afsmeren trouwens.
En als je bang bent om boter te eten, moet je ook maar liever geen cake meer eten! Daar zit minstens zoveel boter in als in biscuit gevuld met botercreme!!!!

44

ik vond de botercreme 1:1 ook niet echt lekker maar ik las hier ergens van iemand dat ze er saroma, vanille smaak doorheen deed en dat doe ik nu ook en ik moet zeggen, echt heerlijk! ik heb 1 pakje roomboter gebruikt, ong. dezelfde hoeveelheid poedersuiker en dus een half pakje saroma.

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

45

@Nardy: ik ben niet bang om boter te eten, maar klare boter is niet mijn ding. Ik word er misselijk van, alleen het idee al. Maar, vind rb op brood, in cake, etc. heerlijk!

Maar, in ieder geval: ik heb de bc geprobeerd, maar ik kan me nog steeds niets voorstellen, dat dit lekker is om een taart te vullen. Smaken verschillen. Ik hou het maar bij de slagroom.

46

ik gruwel ook van boter, wil het ook echt niet op brood hebben..
maar de botercreme mix vind ik dus wel lekker! maar wel met een smaakje erdoor heen!
ik heb veel smaakjes van patidesse, en als die erdoorheen zit is het echt lekker.
heb gister weer een taartje gemaakt met alleen maar botercreme omdat ie niet de koelkast in kon.
laagje bananencreme met minismarties, en een laag caramelcreme met minimsmarties erop. afgesmeerd met bananencreme. lekker hoor!

47

peet78 schreef:

o o ik heb de botercreme mix gekocht om te gebruiken bij afsmeren. kan ik dat nu beter niet doen omdat ik lees dat het dan ook kan smelten?

Voor diegenen die de taart met de mix willen afsmeren en bang zijn voor het smelten vanwege het toegevoegde water is hier de oplossing:
Meer boter nemen, dan is er minder kans dat het water loskomt en dus geen kans op smeltende taarten, mits natuurlijk goed gemixt!

In plaats van de 250 gram boter per 100 gram mix neem je dan 300 gram boter.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat