1

Onderwerp: Nemo boetseren?

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en ik heb maar een taart gemaakt tijdens een workshop (met Marianne, erg leuk en leerzaam!!) en ik ga mijn eerste zelfstandige taart maken voor de verjaardag van mijn zoon (hij wordt 3 begin maart). Ik ben wel ambitieuse en hoop dat het gaat lukken: een nemo taart. Ik wil het graag boetseren en heb een prachtig voorbeeld hier gezien...maar... het lijkt erop dat de visjes zijn na het boetseren geverfd... hoe doe je dat? Zijn de kleuren van Wilton wel geschikt of is het met een andere kleurstof gemaakt? Met de zoekmachine heb ik het niet kunnen vinden (en zoveel pagina's doorzoeken is ook niet makkelijk) dus ik kan jullie hulp best gebruiken!!!

Alvast bedankt,
Audrey.

2

Re: Nemo boetseren?

Ik gebruik voor te verven de wilton kleurtjes en een beetje pure rum.

De rum niet voor te drinken maar om te verdunnen :lol:

3

Nou, dat noem ik een snelle antwoord! Dank je wel!

Ik heb de Icing Colours (8x28g) van Wilton, kan ik hiermee doen denk je? Ik heb niet echt zin om nog meer te kopen zo meteen, ik ben echt beginnende en mijn man schok al van mijn eerst bestelling (oftewel van het bedraag daarvan ;) !)...

Proef je dan wel de rum? Want misschien vind mijn zoon het niet zo lekker... maar ja, ik kan het ook zelf opeten, moeders doen alles voor hun kinderen toch? O-)

4

Yep die kleuren gebruik ik ook.

En wat de rum betreft, ik heb het zelf nog niet geproefd.
Maar dat is zo een beetje wat je gebruikt, denk niet dat je het proeft.
Je kunt het ook met water verdunnen, maar dan heeft het langer nodig voor het droog is.

5

Geweldig! Dank je wel! Ik ga volgende week aan de slag... ik hoop dat het me lukt!