Onderwerp: Mijn taarten
Ik zal mijn taarten ook eens plaatsen. Ik moet nog veel leren, maar ik vind het erg leuk om te doen. Ook het juist fotograferen van de taarten is een kunst heb ik gemerkt.
Eerst de verjaardagstaart voor mijn zoontje die vorige week 1 werd. Bert en Ernie heb ik (grotendeels) gepuzzeld bij Wendy (3D). Erg leerzaam geweest, bedankt Wendy. Deze is gevuld met frambozenmousse en en afgesmeerd met prosecco creme. Gebakken trouwens in een braadslee, ging prima:
Ik had het gras (prosecco botercreme) er al eerder opgespoten, maar helaas ging de boel smelten en schuiven, dus later maar opnieuw opgespoten, maar de 2e keer was het helaas niet meer zo mooi.
Daarnaast een schattig (al zeg ik het zelf) meptaartje voor mijn zoontje gemaakt, Shaun the Sheep. Chocobiscuit gevuld met aardbeienjam en opgespoten met aangevette slagroom. Helaas had ik hier het marsepein ook de dag van tevoren erop gedaan, niet zo slim, want ook hier weer smeltgevaar. Volgende keer dus de marsepein vlak van tevoren erop plakken.
Dan nog mijn eerste twee taarten, een retrotaartje voor op mijn werk:
Vulling was volgens mij zelfgemaakte lemoncurd en de befaamde citroenkwartaarttoet van Mona.
En mijn tweede taartje, gemaakt om een vriendin succes te wensen bij haar bevalling (een paar dagen later is haar zoontje geboren) gevuld met aardbeienmousse, verse aardbeitjes en champagnecreme:
Bedankt voor het kijken, tips zijn welkom. En bedankt voor het posten van al jullie schitterende creaties en tips, heel leerzaam allemaal.