1

Onderwerp: spiderman puzzelstuk

hallo allemaal

ben een beginneling en wilde het volgende weten.
Iets wat je gemaakt hebt en in de vriezer stopt is dat schadelijk voor het plaatje?
En dan bedoel ik mijn spiderman van marsepijn die ik zaterdag pas nodig heb

alvast bedankt

2

Re: spiderman puzzelstuk

Bedoel je de hele taart of alleen het plaatje? Alsje het plaatje luchtdicht verpakt kan je het gewoon tot zaterdag bewaren. Met taart kan je het ook invriezen, 24 uur van te voren uit de vriezer in de koelkast zetten.

Natascha

Groetjes Natascha

Hallo,

Ik maak meestal een dag of twee mijn puzzel van te voren en bewaar het goed afgesloten dan kan het als de taart af is erop.
ik heb het nog nooit in de diepvries gedaan, marsepein kan iets gaan zweten, lees  ik wel, maar het is goed te doen.
Zou dan zelf je taart invriezen en als laatste je puzzel erop leggen( na het ontdooien), als dat kan dan natuurlijk.
Hopelijk krijg je nog meer tips.

Succes.

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

4

Even in de vriezer leggen is juist handig omdat je plaatje dan 'stijf' wordt en het plastic hoesje er dan makkelijk af te trekken is zonder het gevaar dat je je puzzeltje dan ook uit elkaar trekt. Je hebt ook even de tijd om je plaatje op het goede plaatsje te leggen en door het ontdooien komt er net een beetje vocht vrij waardoor het dan, zonder lijm, goed vast zit.
Niet schrikken dus als het plaatje wel even gaat glimmen en zweten, er dan wel vanaf blijven, anders trek je 'm alsnog kapot of krijg je vlekken!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5 Laatst bewerkt door charmed one (19-02-2009 15:12)

dank jullie wel voor de antwoorden maar het gaat mij alleen om het plaatje
en gaat de eetbare inkt er niet aan waar ik mee heb getekend hierop