1

Onderwerp: Kleuren van marsepein

Heb al alles afgezocht of deze vraag er al tussen stond maar heb het niet kunnen vinden.

Ik heb potjes Wilton kleuren en heb mijn marsepein gekleurd. Alleen krijg ik nu van die smerige chemische kleuren :think:
Moet er nou meer kleur bij doen of werkt dat niet??
En ik gebruik van die houten prikkertjes maar ik had voor een klein beetje al 5 prikkers nodig, is dat normaal?

Hoop vragen maar ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven :)

Jam Jam gimme some!

2

Re: Kleuren van marsepein

Welke kleur wil je gaan maken en wat heb je gebruikt??

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

wilde paars maken maar het is lila geworden. Moet ik er soms meer indoen dan steeds dat prikkertje?

Jam Jam gimme some!

4

Smerige chemische kleuren??? Wat voor kleur wil je en wat voor kleur heb je?

Voor paars moet je gewoon veel Wilton violet in je marsepein doen, wordt een mooie kleur paars.
En anders met rood en blauw kan je ook paars maken.
Als je lila hebt moet je gewoon meer doen, lila is lichtpaars ;)

Mijn website: Presentaart

5

Ben het volkomen met Mascha eens....:Y

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Ik wil dus paars en heb nu lila maar naar mijn idee ging er al veel in omdat ik meer dan 5 van die houtjes heb gebruikt.

Dus eigenlijk werken die tanden stokers niet zo heel erg lekker? Beter met een lepeltje druppelen??

Jam Jam gimme some!

7

Ik gebruik soms de achterkant van een lepeltje, dus zeg maar een stokje is dat dan, daar kan veel meer op.

5 van die tandenstoker-houtjes is niet zo veel nee, als je flink wat wilt kleuren moet er veel meer in.

Mijn website: Presentaart

8 Laatst bewerkt door Sisi (19-02-2009 23:54)

Ja bij mij ook!! Ik had groen. Maar bij een tandstokje kreeg ik bijna geen kleur, terwijl bij de cursus zei de cursusgeefster dat je met 1 stokje genoeg kon doen! Maar bij mij lukte dat dus niet.. Dus had echt een paar stokjes gebruikt en nog was het niet zo groen als ik het wilde, het was te licht geworden, maar ik wilde het zo groen als een bloemblaadje hebben, maar het duurde zo lang dat ik zoiets had van laat maar!!

http://img11.imageshack.us/img11/6619/08022009368ii5.jpg

Sisi..

9

Gewoon net zoveel kleur erin doen tot je tevreden bent :)
En voor sommige kleuren kun je beter mengen; als je met violet niet de goede diepe paars naar je zin krijgt, doe je er wat rood en blauw bij. Wordt het vanzelf dieper paars. Geldt ook voor groen, gewoon meer in doen :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

En  paars, en rood kleur ik altijd een dag eerder, dan trekt de kleur mooi op.

Groet, Mary

11

idd een dag eerder kleuren en mengen enne wat kosten die stokjes nu helemaal....... :-)

12

Ik was die stokjes ook zo zat; mijn dochter stond er pas nog met haar neus bovenop en zei tijdens het kleuren: " Gooi nou maar gelijk het hele potje erin.." Ha, ha, het schoot ook niet op met die kleur.
Nu heb ik pas bij Xenos plastic prikkertjes gekocht en daar blijft dus meer kleurstof aanhangen! Gaat een tikje sneller!

13 Laatst bewerkt door quintxan (20-02-2009 19:32)

je kan ook het potje iets schuin houden en met het prikkertje eruit vegen zeg maar. werkt prima. zag trouwens dat de prikkers in da aanbieding waren bij de xenos. 3 potjes voor 1,50

14

Nee die prikkers kosten ook niet veel maar mijn geduld kost wel veel :Y

Dus gewoon door gaan! Oke! In de parade staat mijn taartje onder: mijn eerste boltaartje. Daar zie je de bloemetjes die ik gekleurd is.

Jam Jam gimme some!