1

Onderwerp: ei vrij

bestaat er een recept voor cake of taart zonder ei?

ben gevraagd om iets moois te maken voor de 1e verjaardag van renske. ze denken dat ze ei-allergie heeft en mag daarom geen ei of producten met ei. de dietiste van hen wist zo even geen recept maar zou ook zoeken. maar dacht misschien dat hier iemand ervaring heeft met een ei-vrije cake of taart. of koek ofzo. alle tips zijn meer dan welkom. want ik wil graag de opdracht aannemen (bekende die het heel moeilijk hebben gehad de laatste jaren).

groetjes anneke

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: ei vrij

Verschillende recepten zonder ei staan hier:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35000

succes

3

Als je even googled kom je zo een aantal recepten tegen. Je kunt ook eivervanger gebruiken. Succes!

4

ik heb toevallig een cake net uit de oven gehaald, die ei en melkvrij is. recept hier van de site gevonden, via de zoekfunctie. ;)

moet zeggen dat dit nr 2 is :o :/...........nr 1 was gisteravond op110 min..op  180 c...zoals in recept, maar na 45 min. was bovenkant meer dan gaar en prikker schoon, dus hup eruit......... maar vanbinnnen wassie nog niet gaar en hij was heeel hoog geworden :/

nu oven op 150 en echt max de helft van beslag erin........hij ziet er beter uit, ruikt heerlijk, maar of hij nu wel gaar is? das nog even afwachten :)

smaakt wel anders hoor, maar op zich niet verkeerd.

succes met het zoeken naar een passend recept.

5

maar hoe zit het dan met die prik?
wat is de verhouding van priklimonade ipv ei?

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

6

dat kon ik ook niet vinden, dus ik ebn gegaan voor het recept zonder de rode spa.
poging 2 is redelijk gelukt. zit nu alleen te twijfelen over welke vulling ik zal gaan gebruiken :/

7

Er is een cakemix van het merk Organ, dat heet vanille cake geloof ik. Op het pak staat hoe je het goed maakt zonder gebruik van ei. Het is te krijgen bij de glutenvrijeafdeling van de supercoop en ook in de betere natuurwinkels. Weet niet zo uit mijn hoofd wat het kost, maar het is wel erg lekker als je geen ei mag gebruiken. Er gaat wel wat margarine in.