1

Onderwerp: startpakket??

Beste taartenbakkers,

Na een basiscursus taartdecoratie gevolgd te hebben is ook bij mij het noodlot toegeslagen. Ik wil graag een teletubbies taart maken voor mijn dochtertje, wordt in maart 2 jaar.

Ik heb nog niks in huis, maar denk aan het volgende verlanglijstje:

- bakvormen
- biscuitmix
- banketbakkersroom-mix
- klopfix voor de slagroomvulling wanneer ik besluit geen banketbakkersroom te gebruiken
- jam
- marsepein
- kleurstoffen
- smoother
- marsepeinbewerkingsgereedschap
- eetbare kleurstiften
- eetbare lijm
- etc.etc.

Graag jullie advies, waar is de aanschaf het goedkoopste? Zijn er alternatieven?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Angela

2

Re: startpakket??

Hoi, hoi,

Eetbare lijm kan je zelf maken met poedersuiker en water. En dan kom ik gelijk op wat ik in je lijstje mis. POEDERSUIKER.
Verder heb je niet direkt eetbare stiften nodig. Ze zijn leuk , maar ik gebruik ze eigenlijk weinig.
Waar ik zelf wel erg blij mee ben zijn mijn letter en cijferuitstekers. Die gebruik ik toch wel heel veel.

Ik koop de mixen bij of de webshop of bij Welkoop (ligt eraan of ik toch wat moet bestellen). Marsepein koop ik bij de webshop of hier op de markt (idem ligt aan het moment en vooral aan de snelheid waarmee ik het nodig heb).
Kleurstoffen heb ik uit de webshop. Mijn letteruitstekers, smoother en tools zijn van voor de webshop.

Verder hoor ik veel mensen over tylose, maar dat heb je nodig als je poppetjes ofzo wil maken.

Succes ermee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

en voor bakvormen zou ik even kijken bij action, xenos, hema, blokker, enz.

Fondant als je de teletubbies wilt boetseren en als je ze wilt puzelen van die plastic insteekhoesjes. (heel voordelig bij de action)

En een uurtje om de hebshop door te snuffelen, want die hebben echt heel veel.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Taartzaag!
Deegroller/pvc-buis voor het uitrollen van je marsepein.
Boter en poedersuiker voor de botercreme.
Als je de tubbies gaat puzzelen een goed mesje
Als je ze gaat boetseren de malletjes van Playdoh (bij Toys 'r us verkrijgbaar)

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

5

Taartzaag!
Deegroller/pvc-buis voor het uitrollen van je marsepein.
Boter en poedersuiker voor de botercreme.
Als je de tubbies gaat puzzelen een goed mesje
Als je ze gaat boetseren de malletjes van Playdoh (bij Toys 'r us verkrijgbaar)

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

6

Ik heb een paar startpakketjes voor bij mijn workshops samengesteld, misschien dat dat ook nog kan inspireren: zie hier voor overzichtje

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik wilde al een tijdje zo'n taartschep hebben, (zo een waarmee je de taarten van je werkplek naar de doos kunt verplaatsen, zo'n grote aluminium) maar vond hem toch wel wat duur (hij koste in ieder geval meer dan ik er voor over had, en heb mezelf op een maximum te besteden bedrag gezet, want hier bij de leukste taarten hebben ze  inderdaad een HEBshop!!) Maar in ieder geval heb ik die gisteren dus gekocht bij de Xenos voor 75 cent!!
In Uden hebben ze trouwens ook nog genoeg van die "kijk-of-je-taart-gaar-is-prikkers-met-cakeje-erop" voor 69 cent. Niet belangrijk, maar wel heeeel leuk!! Heb er ook gelijk eentje voor mijn vriendin gekocht.

Groetjes Mariska.

P.S. Als je in de web(heb)shop gaat kijken: Wees sterk, en koop niet meer dan je vantevoren had gepland (hihihi, ofdat dat gaat lukken!!) Succes!!

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

8

mariska75 schreef:

P.S. Als je in de web(heb)shop gaat kijken: Wees sterk, en koop niet meer dan je vantevoren had gepland (hihihi, ofdat dat gaat lukken!!) Succes!!

Of mik alles wat je leuk vind in je winkelmandje, schrik je vervolgens helemaal de blubber van het bedrag en ga dan skippen wat je eigenlijk niet echt nodig hebt. ( :lol: zo doe ik het nl en dat werkt best goed hoor! ;) )

9

Een taartzaag??!!

Die heb ik weggedaan. Wat een rotding. Laat mij maar gewoon met een broodmes snijden. Ik zeg dus, die heb je niet nodig........ maar waarschijnlijk ben ik alleen daarin.
Maar die deegroller , tja zonder kan ik het ook niet.

Groetjes, Ilonka

10

marsepein bewerking: niet te veel ineens kopen kijk eens in je keukenkastje /lade
en de taartzaag is ook geen must.
smooter heb ik niet ik gebruik schrapkaartjes uit de apotheek, je kunt dit ook met stevige speelkaarten doen en mijn handen.
Pas als je een paar taarten zelf gemaakt heb verder shoppen.....

11

Ottolien schreef:

Een taartzaag??!!

Die heb ik weggedaan. Wat een rotding. Laat mij maar gewoon met een broodmes snijden. Ik zeg dus, die heb je niet nodig........ maar waarschijnlijk ben ik alleen daarin.

HAHA!! Nee hoor, je bent niet alleen! Ik heb 'm ook weg gedaan. Lang leve het broodmes!!!!!!! :lol:

12

Ik kan echt niet zonder taartzaag!!

ik ga het niet eens proberen met een broodmes :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Mirjam5 schreef:
Ottolien schreef:

Een taartzaag??!!

HAHA!! Nee hoor, je bent niet alleen! Ik heb 'm ook weg gedaan. Lang leve het broodmes!!!!!!! :lol:

Gelukkig, ik dacht al dat ik zo "raar" was.

Groetjes, Ilonka

14

Zonder taartzaag wordt elke taart van mij spontaan een Topsy Turvy :)
Lange Leve de taartzaag!!! Oh en ik zweer bij mn smoother trouwens!

15

Wat ik iedere taart gebruik is:
- taartzaag
- spuitzak
- paletmes
- draaiplateau
- bureaulegger/placemat om op uit te rollen
- roller
- smoother
En bij decoreren is de sugargun vrijwel onmisbaar.......

lekker duurt het langst!

16

Ik ben begonnen met kilo wit marsepein, startpakketje 4x250 gram gekleurd marsepein.

Verder had ik nog: deegroller, koekjesuitsteker, taartmes, mixer etc.
Heb de eerste keer zelf biscuit gemaakt maar die werd niet zo lekker luchtig. Daarna ben ik los gegaan en heb ik binnen 3 maanden tijd voor 200 Euro :o gekocht (randjes, kleurtjes, pareltjes, sugar gun etc etc).

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je het zo gek kan maken als je zelf wil, met alleen marsepein kom je ook een eind. En ik vind het lonen om diverse webwinkels qua prijs te vergelijken.

17

tegen het plakken crisco!! en wel de taartzaag, kan hem ook niet meer missen hoor!
zeker als je hem 2 of 3 x wilt vullen.

18

Ik heb begonnen met taart vormen.. van de blokker action en xenos
brood mes ipv taartzaag.. nu heb ik er inmiddels wel een maar ik pak nog steeds de mes :S
ingredienten (bloem, eieren, maizena, suiker, vanillesuiker) ik ben zelf geen mix mens.
Marsepein, kleurstof, en poedersuiker, room boter

Pas naar mijn eerste paar taarten heb ik andere dingen gekocht.. alles in 1 keer kopen is echt niet nodig.. de helft ga je toch niet gelijk gebruiken.
En voor vulling kan je bijna alles gewoon gebruiken.

19

Heb je helemaal geen bakvormen? Je kan in alles bakken wat in de oven kan, dus ook ovenschalen. Een gewone springvorm kan je ook prima ophogen met bakpapier. Scheelt ook weer kosten!
Gewoon beginnen met wat je in de kast hebt! Een roller, taartzaag en een paletmes, en wat uitsteekvormen ben ik mee begonnen.
Gewoon een cake bakken met een mix van de super, vullen met jam en botercreme. En dan bekleden! succes!

Groetjes WendyK

20

mariska75 schreef:

Ik wilde al een tijdje zo'n taartschep hebben, (zo een waarmee je de taarten van je werkplek naar de doos kunt verplaatsen, zo'n grote aluminium) maar vond hem toch wel wat duur (hij koste in ieder geval meer dan ik er voor over had, en heb mezelf op een maximum te besteden bedrag gezet, want hier bij de leukste taarten hebben ze  inderdaad een HEBshop!!) Maar in ieder geval heb ik die gisteren dus gekocht bij de Xenos voor 75 cent!!

heb je daar een foto van, Mariska, want die zoek ik ook al een tijdje en vond vandaag niet zoiets bij de xenos.
Wel heb ik die eierdopjes 4/25ct gevonden! toppie!

Groetjes, Dorothea.

21

Die kijk-of-mijn-taart-gaar is prikkers heb ik niet gevonden bij de Xenos in Utrecht, jammer.....

Wel heb ik bij de blokker bakvormen aangeschaft, 1x 20cm en 1x 26 cm voor de stapeltaart. Verder bij de bakker teletubbiefiguurtjes en via dit forum teletubbies-malletjes. Ook een spuitzak behoort al tot mijn uitzet ;-).

Zag bij de tafel van 18 in Utrecht A t/m Z uitstekertjes voor 9,95 (niet al te duur lijkt mij) en van de plastic staafjes met A t/m Z + 0 t/m9 voor 12 ,95 (ben even de naam kwijt),

22 Laatst bewerkt door mariska75 (25-02-2009 16:13)

@Dot, ik heb hier een foto van mijn "schep". Ik heb hem alleen zonder doos, want die was onderweg kapot gegaan, en die heb ik dus meteen weggegooid. Ik heb hem in Uden bij de bakspullen gevonden. Je moet alleen wel echt de kaartjes lezen die ervoor staan, want de doos is niet echt duidelijk. Anders vragen aan het personeel.
Veel succes met zoeken, groetjes Mariska.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UX4NNYC7.jpg

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

23

foto reeds verwijderd????

Groetjes, Dorothea.