1

Onderwerp: hoelang deeg bewaren

Hier een klein vraagje over scones. Ik wil graag scones maken, nu heb ik dit al eens eerder gedaan en dat lukt best aardig. Nu wil ik volgende week smorgens het deeg al klaar maken  (ik heb daar smiddags geen tijd voor)en smiddags pas afbakken nu is de vraag kan dat en hoe ga ik dat dan bewaren. Ik dacht alles kneden scones maken en vast op het bakblik leggen en dan koel bewaren tot dat ik het ga bakken. Maar nogmaals kan dat?

In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola. Groetjes van Desiree

2

Re: hoelang deeg bewaren

je kunt de scones ook 'smorgens bakken, maar je kunt ook het deeg alvast maken. Al uitrollen en op het blik leggen kan ook als je ze goed afdekt, tegen uitdrogen. Je kunt scones en deeg ook prima invriezen, je kunt ze zelfs ''s morgen korter op een lagere temperatuur bakken en s middagds afbakken.

3 Laatst bewerkt door daisym (19-02-2009 10:26)

Re: hoelang deeg bewaren

Mooi dan kan ik lekker aan de slag ik acht altijd dat het deeg dan zeg maar terug liep aan kwaliteit en dan niet meer goed zou rijzen of zelfs zou kunnen bederven. Nou bewaar ik het hoog uit een paar uurtjes maar toch, ben ook echt een beginner :O
Ik gebruik voor het deeg
500 gr zelfrijzend bakmeel
50 gr suiker
50 gr roomboter
3 dl melk
Schil v citroen
1 ei
7 gr zout
Evt. Rozijnen

bedankt voor de reatie

In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola. Groetjes van Desiree