1

Onderwerp: 2 dramataarten

(Boehoe! Klaagmodus even aan, vooral doorscrollen als je geen zin hebt :D :O )

Dan dan denk je na een taartje of 10 (waarvan een aantal mooi strakke exemplaren) dat je in elk geval de basis van het bekleden wel een beetje onder de knie zal hebben. (Vooral als het je dan voor de eerste keer echt lukt om heel mooie nette kapsels te bakken)
Niet dus, in dit geval. Netjes eens een keer de botercr

2

Re: 2 dramataarten

Ik weet niet waar je die scheuren hebt gelaten, maar ik vind ze prachtig!! alletwee!

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

3

leuk! vooral die cl, spuit je dat rechtstreeks op de taart? en blijft het dan meteen goed zitten aan de zijkant?

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

4

Oh wauw, die zwarte vind ik mooi!

5

Ik heb niet gelezen moet ik eerlijk bekennen, maar vind je taarten er allebei heel erg leuk uit zien :)

Mijn website: Presentaart

6

mooi geworden hoor en alle drama vooraf zie je er niet aan af!

7

Prachtig en van de schade is niets te zien hoor, vooral het cornelli lace is schitterend !

Groetjes, Conny

8

Leuk om te lezen, en nog leukere taarten. Je ziet er het drama niet aan af.

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

9

Niets meer te zien van alle "ellende" hoor, mooie taarten!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Meis, prachtig!
Zeker die zwarte door het contrast van zwart en wit.

11

Niks te zien van de ellende. Heel mooi gedaan.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

Ik vind ze hartstikke mooi geworden. Vooral die zwarte.

Leven is.....stage lopen voor de eeuwigheid!

13

sjakkie40 schreef:

leuk! vooral die cl, spuit je dat rechtstreeks op de taart? en blijft het dan meteen goed zitten aan de zijkant?

Yep, daar was ik zelf ook benieuwd naar (je kunt aan de voorzijde van de zwarte taart zien dat ik eerst de bovenkant heb geprobeerd en daarna de zijkanten), maar met een beetje oefenen en beleid gaat dat heel aardig. Heb wel gemerkt dat je RI hiervoor, zeker als je zijkanten doet, niet al te dik moet zijn.

Dank voor alle reacties! Grappig om te lezen dat iedereen het wel mee vindt vallen; taarten zien er sowieso op de foto altijd al beter uit dan in het echie :D .

14

Leuk hoor, geen drama te zien in het resultaat hoor!

Groetje,
Toetje

15

Jeetje wat een verhaal, zo te lezen was het niet jou dag ;) Maar aan je taarten zijn er niks te zien. Ze zien er leuk uit. Ik snap niet zo goed waarom de fondant zo erg aan je rolstok blijft plakken. Ligt het niet aan je rolstok? je gebruikt toch een andere rolstok? Je corneli lace is heel goed gelukt!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

16

Zien er goed uit.

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

17

Er is niets van je probleempjes te zien hoor! Ze zijn prachtig!

18

Lies schreef:

Ik snap niet zo goed waarom de fondant zo erg aan je rolstok blijft plakken. Ligt het niet aan je rolstok? je gebruikt toch een andere rolstok? Je corneli lace is heel goed gelukt!

Ik zal je vertellen dat ik ook voor een raadsel sta ja. Ik gebruik inderdaad voor het uitrollen van de grote stukken voor bekleden zo'n extra lange houten, maar heb voor het kleinere werk gewoon een klein wit non stick rollertje van de hebshop. Precies hetzelfde allemaal dus als ik bij jou aan tafel knutsel, alleen werkt het spul thuis niet mee.
Op een of andere manier wordt het te 'nat" lijkt het wel, met crisco. Als ik eroverheen rol, blijft de fondant waarover ik rol eerst aan de stick plakken en valt dan weer terug op het blad.

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik bij jou voor de kleine decoraties/puzzeldingen toch vaak een stukje marsepein te pakken heb uit je bak met gekleurde stukjes. En thuis is het (natuurlijk) alleen maar fondant.