1

Onderwerp: kleur ondergrond

voor komend weekend 3 carnavalstaarten maken met het logo van de maasjoerts (een vogel). de kleuren zijn rood, blauw, groen, geel en wit. wat voor kleur ondergrond kan ik het beste gebruiken? het worden kleine 4-pers. vierkante of ronde taartjes met alleen de vogel erop gepuzzeld.

alvast bedankt. zat zelf te denken aan wit, maar dan valt het wit van de vogel weer niet op misschien.

groetjes

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: kleur ondergrond

Zonder plaatje met de vlakverdeling en hoeveelheid van elke kleur vind ik het lastig advies geven :S Als het wit bijv. nergens aan de zijkant van het vogelplaatje zit, kan wit prima. Maar heeft ie een witte snavel en witte pootjes, dan is wit geen goed idee...

http://www.maasjoerts.nl/joertsrechts.gif

Ik heb even gegoogeld, ik denk dat je deze bedoelt? In dat geval kan wit prima. Omdat het een carnavalstaart is, zou ik zelf denk ik kiezen voor oranje, ik vind felle kleuren wel goed bij carnaval passen. Maar lichtblauw, lichtgroen of lichtgeel zou ook nog kunnen.

Groetjes, Jozien

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

sry is inderdaad makkelijker met een plaatje erbij.

twijfel nu tussen wit en oranje. want oranje is misschien ook wel mooi, maar valt de vogel dan nog op. die moet er echt uitspringen zeg maar.

4

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZSY7HLK7.jpg

5

Ik zie hier ook een zwarte ondergrond onder.
Dan springt het gepuzzelde er heel erg uit.

succes

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6 Laatst bewerkt door dwirp (18-02-2009 19:12)

het resultaat van de taarten staat bij de taartenparade. heb gekozen voor de naturel marsepein kleur met dan versieringen aan de randen met rood groen geel en blauw.
kreeg namelijk na het posten hier de vraag of ik ze vandaag al af kon maken en toch liever 2 6 pers.