1

Onderwerp: droge mmf

Hallo!

Zoals velen (zo zag ik in de onderwerpen) loop ik er tegenaan dat de mmf droog is als je het even hebt  bewaard. Ik heb al tips gelezen van crisco erbij, even in de magnetron, water erbij, etc. Maar ik vindt het nog niet zo lekker soepel als na het maken. Heeft 1 van jullie er ervaring mee om met mmf die al wat ouder is (uiteraard luchtdicht bewaard) een ' gesmolten' marshmellow te kneden. Evt. nog wat poedersuiker erbij. Geen idee of dit werkt hoor.....

groetjes, Mariel

2

Re: droge mmf

Het enige wat ik zou zeggen is ietsje langer in de magnetron en idd crisco. Dit werkt bij mij meestal, maar ik heb ook vaak dat hij tijdens het verwerken snel opdroogt.

Veel liefs Rafaëla

3

Evt. nog wat poedersuiker erbij. Geen idee of dit werkt hoor.....

Met poedersuiker maak je het fondant juist nog wat droger!!  Dus geen poedersuiker erbij.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Je kan het echt wel wat langer bewaren,je moet het gewoon ietsje langer in de magnetron doen en dan word het weer zacht en soepeler!!!Dus geen poedersuiker meer toevoegen!!

5 Laatst bewerkt door lilo (19-02-2009 08:05)

Minder poedersuiker toevoegen als je het maakt... Als je het net gemaakt hebt is het meestal nog wat warm en dus soepeler dan in afgekoelde toestand.
Als het dan na het bewaren nog iets te plakkerig is kun je er altijd nog wat poedersuiker bij voegen.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

De enige tip die ik je kan geven... Koop fondant ;) ietsje duurder maar werkt echt fijner :D

Mijn website: Presentaart

7

bedankt voor de reacties! Wat betreft poedersuiker erbij...ik bedoelde dus 1 mm in de magnetron doen, dat door de oude fondant kneden (en dan evt. nog wat poedersuiker erbij als het te plakkerig is...).....