1

Onderwerp: Eerste en laatste keer MMF ?!

Omdat ik gewoon zin had om iets te maken (ben nog maar een beginner - dit is taart nr 4, dus wil alles proberen), dit taartje gemaakt.

20cm rond kapsel. Eerste laag gevuld met Dulche de leche

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.

2

Re: Eerste en laatste keer MMF ?!

Leuk taartje!
Ik ben ook nog maar een beginner, maar ik maak de mmf zelf en heb er eigenlijk niet echt problemen mee. Het is ook het enige wat ik tot nu toe heb geprobeerd, misschien is gewone fondant of marsepein wel beter? Geen idee. Maar ik doe crisco aan mijn handen en werk op teflon bakpapier.
Als het te plakkerig is, doe ik er gewoon wat poedersuiker bij. En goed laten afkoelen...maar ja, ben ook maar een beginner hoor. Dus weet niet of je iets aan mijn tips hebt.

3

Ik vind hem leuk!

En ik maak al een tijdje niet meer zelf fondant :D Maar als het te plakkerig is, kun je het best nog wat poedersuiker erdoor kneden.

Je collega's zullen blij met je zijn :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Je taart is wel heel mooi en strak geworden!

over MMF kan ik je helaas niet helpen, want ben zelf ook nog een beginner en heb alleen nog met marsepein gewerkt en dat vind ik eigenlijk we prima, dus denk niet dat ik snel iets anders zal nemen :) Dat een taart nadat het gemaakt is ook nog gegeten moet worden is bij mij (ook) elke keer het probleem :P  hahah ik heb namelijk na 1 klein stukje al genoeg en ben de enige in huis die er van eet.. :D maar omdat ik nu zo veel mogelijk wil maken om allerlei dingen te proberen heb ik iets te veel taart gezien in korte tijd :P maar durf het niet aan iemand anders te geven omdat ik elke keer een andere vulling uitprobeer en toch eerst zelf moet proeven.. dus na 1 stuk gaat de taart bij ons helaas... hup de container in :Y

5

De MMF van de webshop is nog fijner dan eigenmaakte mmf moet ik zeggen.
Dan blijft het altijd maar een gok of het goed lukt zeg maar.
Als de mmf te veel gaat plakken, even laten liggen en je kan weer verder.
Ik doe niet veel met extra poedersuiker en crisco.
Wel tylose door al mijn boetseersels.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

6

Ik vond de eerste keer mmf ook verschrikkelijk. Zelfgemaakt vind ik altijd verschrikkelijk ;) en gekochte dus ook, maar dat begon net te wennen toen het bijna op was ;)
Ik vind Bakels toch wel v

Mijn website: Presentaart

7

Oh ja, je taart ziet er wel erg leuk uit :)

Mijn website: Presentaart

8

Een leuke vrolijke taart!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Hele leuke taart!

10

Heb je helemaal leuk gedaan.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

Erg leuk!

Leven is.....stage lopen voor de eeuwigheid!

12

Leuke taart zeg, ik heb m'n handen niet gebrand aan MMF maken, veel te veel werk!

Groetje,
Toetje

13

ondanks dat je het niet prettig vond om met mmf te werken ziet je taart er mooi uit. Ik heb het ook nog niet gebruikt, maar poedersuiker erbij zou dat helpen???

14

Mooie taart hoor!

Ik maak mijn MMF ook altijd zelf, ben ook nog een beginner, maar vind het tot nu het fijnste.

Als het teveel plakt moet je het idd goed laten afkoelen en poedersuiker of crisco gebruiken. Dat doe ik tenminste altijd.

Veel liefs Rafaëla