Onderwerp: boetseersels op bevroren taart bevestigen
Ik heb eerst met de zoekfunctie geprobeerd antwoord te krijgen maar ik kreeg geen "hits" dus dan toch maar een nieuw topic:
Ik heb mijn kapsel gevuld en bekleed met marsepein en daarna ingevroren. (eergisteren) De boetseersels en bloemen heb ik vandaag gemaakt en onder huishoudfolie en in een tupperware-doosje bewaard.
Nu vraag ik me af hoe ik die boetseersels (ook van marsepein overigens) bevestig op de bevroren taart. Moet ik de taart dan eerst laten ontdooien of kan je het er in bevroren toestand opplakken? (opplakken wil ik met water doen, of misschien met glazuur (poedersuiker met water), heb namelijk geen andere dingen in huis)
En nu ik het toch over invriezen heb, als je een taart in fases maakt, hoe vaak kan hij dan ingevroren/ontdooit en weer ingevroren worden. Het lijkt me nl niet zo lekker of goed om dat te vak te doen (en ja, ik weet dat een kapsel er beter van wordt... die is ook na het bakken ingevroren voor ik m in 3'en heb gesneden)
Ik twijfel nog wanneer ik de taart (voor mijn zus) kado ga doen... Het is een verjaardagstaart maar ze viert het pas over een maand (dat hoorde ik ook vandaag pas, verdorie).... Houdt de taart het wel zo lang uit in de vriezer of kan ik hem beter eerder geven en moeten zij en haar man maar heel veel taart eten met zijn tweetjes? (Het is een taart voor 12-16 pers)
Sorry voor de berg vragen, ben echt een beginner, maar jullie antwoorden altijd zo netjes op elke vraag die jullie ongetwijfeld al honderd keer voorbij hebben zien komen!
Alvast bedankt!