1

Onderwerp: marsepein is veeeeeel te zoet

dames
Een vraagje
heb nu al wat taarten gemaakt met marsepein als bekleding.
Iedereen vindt het lekker alleen erg zoet met de marsepein.
Is fondant een betere optie.
Ik ben ook niet zo voor marsepein,heb de indruk dat het de smaak van de rest van de taart overheerst.

2

Re: marsepein is veeeeeel te zoet

mmf, zelf gemaakt, is echt veel lekkerder vind ik, en alle mensen die mijn taart eten zijn ook enthousiast, zelf de mensen die fondant en marsepein heel vies vinden (zeggen ze :) )

3

ik hou al helemaal niet van marsepein, in gebruik dus altijd fondant of mmf. Ik vind mmf lekkerder dan gewone fondant, hoewel de chocofond vind ik wel lekker. Ik denk dat de truuk is om het niet te dik uit te rollen. Ik weet dat het eerder kans op scheuren geeft, maar met een beetje oefenen lukt het ook om dun uit te rollen en niet laten scheuren. Wat je ook kunt proberen is om half/half te doen, dus half fondant en half marsepein.

4

Qua ingredienten is fondant juist zoeter als marsepein. Alleen de smaak is totaal anders aangezien marspein met amandelen is gemaakt. Fondant is eigenlijk pure suiker. Je moet gewoon wat expirimenteren. Je kunt je fondant ook smaakjes geven met smaakstoffen, mengen met marsepein en idd chocofondant (mmmmm!). Het blijft een kwestie van smaak...maar ze zijn allemaal mierzoet :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

persoonelijk vind ik marsepein minder zoet als fondant.  Hier vond iedereen fondant veels te zoet.  Ik vind marsepein niet geweldig om mee te werken en heb gekozen voor mij laaste taart om marsefond (half/half) te gebruiken en dat vond iedereen geweldig.

6 Laatst bewerkt door Lady_Sharon (17-02-2009 13:43)

vind marsepein ook minder zoet dan fondant. Een optie is om de vulling wat frisser te maken. Ik maak meestal een notenbodem met luchtig bescuit, vanille creme, en frambozencreme/mousse. Frisse combinatie. Taart afsmeren met slagroom zonder suiker.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

7

Ik vind marsepein ook minder zoet. Je zou kunnen kijken of je de bekleding dunner uit kunt rollen. Dan overheerst de marsepein ook niet.
Succes!

Gr Karolien

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

8

nou ik sluit aan de in de rij.. ook ik vind marsepein minder zoet dan fondant. Maar met een beetje frisse vulling kun het ook lekker maken hoor...

hier kun je lekkere recepten vinden:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … ten:Vullen

9

Ik vind fondant ook zoeter, en marshmallowfondant vind ik dus helemaal niet lekker.
zelfgemaakte is ook h

Mijn website: Presentaart