1

Onderwerp: Stapeltaart

Hoi,

Ik ben er inmiddels achter dat je voor een stapeltaart deuvels, rietjes, kit kat, choco sticks en nog veel meer kunt gebruiken.
Maar nu vraag ik me af of ik de taarten daarop kan zetten of moet er nog een taartkarton tussen? Dit voor het snijden of zo.
(Misschien voor de doorgewinterde bakkers wel een domme vraag )

Gr Ida

Facebook taart_van_ida

2

Re: Stapeltaart

Moet nog een karton tussen

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Doordat je er een karton onder zet, kan je het taartje er zo afhalen.
Wil je het aansnijden terwijl hij nog op de taart staat kan ook, dan is kartonnetje heel handig, zodat je niet al in je volgende taart snijd.

4 Laatst bewerkt door Annelies (16-02-2009 16:32)

Volstaat voor het stapelen een dun karton, of moet je een dikkere kartonsoort gebruiken?

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Annelies schreef:

Volstaat voor het stapelen een dun karton, of moet je een dikkere kartonsoort gebruiken?

Als de bovenste 20 cm of kleiner is, volstaat 1 karton.
Is hij groter, gebruik dan 2 kartons op elkaar. Als je er iets icing tussen doet, blijft het aan elkaar plakken. Anders zou hij met vervoeren, eraf kunnen vallen.

6

Bedankt Witje!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

moet de karton die je eronder doet precies de maat van de taart zijn of kan dat iets kleiner... bv een taart van 28 cm doorsnede moet ook een karton van 28 hebben? of volstaat een kleinere???
als het dezelfde maat moet zijn...hoe doe je dat dan als de karton er niet in de juiste maat is??????????????

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

8

conny4u schreef:

moet de karton die je eronder doet precies de maat van de taart zijn of kan dat iets kleiner... bv een taart van 28 cm doorsnede moet ook een karton van 28 hebben? of volstaat een kleinere???
als het dezelfde maat moet zijn...hoe doe je dat dan als de karton er niet in de juiste maat is??????????????

Als ik de juiste maat heb gebruik ik die. Als ik die niet heb, gebruik ik een kleinere, maar leg dan eerst van bakpapier de juiste grootte op de taart, daarna het karton met taart.
Zo weet je zeker dat je de marsepein van de onderste niet beschadig.

9

dankje witje...
maar dan gaat dus niet de taart erover heen hangen en zakken???? over het tekleine kartonnetje bedoel ik dan?

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

10

Nee hoor, als je maar geen kartonnetje gebruikt wat veel te klein is. Paar centimeter is niet erg.

11

thanks