1

Onderwerp: Kasteel taart

Hoi allemaal ,

Ik heb een kasteel vorm gekregen van siliconen.
Nu heb ik deze afgelopen zaterdag geprobeerd maar hij komt niet omhoog.

Had er al voor 2 caken beslag in gedaan en nog geen resultaat, ook geprobeerd met beslag van soezie dit werd wel wat beter maar nog niet helemaal.

Iemand nog tips !!!!!
Alvast bedankt

Groetjes Marloes

2

Re: Kasteel taart

Hoi Marloes

Hoelang heb je gemixt en wat is de temparatuur van je oven?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Hoelang moet je gemiddeld mixen dan met cakebeslag??
Denk dat ik ongveer 5 min heb gemixt.

En de oven had een temperatuur van 160 graden.

4

Met gewoon cakebeslag weet ik niet maar wij werken bijna allemaal met biscuit dat is luchtiger en moet minstens 10 minuten

Soezie is toch ook biscuit (zonder boter)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

ik heb diezelfde vorm (denk ik) rood? die is van de hema, een leuk ding, ik heb er cake mix (2 pakjes koopmans boerencakemeel) in gedaan, maar bij mij werd het aan een kant erg donker. Ik dacht dat het kwam doordat de lucht niet goed kan circuleren omdat de vorm zo hoog is, maar misschien lag het gewoon aan mijn oven.

6

Je moet wel 10 min. mixen! En de tempratuur van je oven moet ook goed zijn. Let daar voortaan eens op!

Groetjes Lizzy & Laura

7

Ik heb de soezie mix ook wel 10 min gemixt, maar de cake mix niet.
Maar ik zal de boerencakemix eens uit proberen.

En het is inderdaad de rode vorm van de Hema, heel leuk.
Als het gelukt is horen jullie het wel, bedankt voor de tips mochten jullie nog meer tips hoor ik het graag.

Groetjes Marloes

8

Lizzy&Laura schreef:

Je moet wel 10 min. mixen! En de tempratuur van je oven moet ook goed zijn. Let daar voortaan eens op!

Groetjes Lizzy & Laura

Ik wil niet zeuren of zo maar jullie zijn pas 13.. en heb heel weinig ervaring met taarten denk je wel dat et verstandig is om advies te geven?? :S 

En niet met alle CAKE mixes moet je 10 min mixen.. de 10 min regel geld meestal voor biscuit.. en biscuit is wel iets anders als cake.  De meeste mixen hebben bakpoeder of soda om de cake te laten rijzen.

@marloes 157
Ik heb ook de kasteel vorm van de hema.. en is mij ook gelukt met de koopmans boerencakemeel.  Alleen wat wel handig is als et in je oven kan dan.. is alles in zetten iets lager als normaal.  Dan is er meer ruimte boven in wordt de taart niet zo donker.. en dan de oven instellen dat beneden is niet zo warm als boven.

9

Hoi Canadesje,

Bedankt voor de tip ga zaterdag weer verder proberen.
Bedankt

10

Hoi,

Ik heb net een siliconen kasteel vorm in de oven staan en die is flink gerezen. Heb voor het gemak Koopmans luchtige cake gebruikt. Twee pakken. Gaat prima... Succes