1

Onderwerp: Ik krijg mijn fondant niet rood en zwart lukt ook al niet!! Grrrr :(

Wilde ik een mooi rood hartje maken voor valentijn...wordt mijn fondant niet roder dan roze! Ik snap er niks van. Hoe krijg ik nu rood? Ook zwart lukt me niet. Ik gebruik de kleurstof rood en zwart van Sugarflair.

taart taart en nog eens.....taart!

2

Re: Ik krijg mijn fondant niet rood en zwart lukt ook al niet!! Grrrr :(

Probeer eens een tipje zwart bij je rood te doen, dat helpt vaak wel iets, maar fondant is erg moeilijk echt diep rood te krijgen.
Voor zwart zo je evt. Norit kunnen gebruiken, dat kan echt! (Zonder bijverschijnselen ;))

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Heb na veel lezen op het forum, sugarflair extra red gekocht en je moet een aantal tandenstokers dippen, maar het is echt rood geworden! Soms helpt een paar uur rust ook. Er zijn ook al diverse topics over rood en zwart ;)

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

4

Ik heb hier ergens wel eens gelezen en ook uit ervaring gemerkt dat met de 1 kg (pettinice) witte fondant je eigenlijk alleen pastelkleuren krijgt.
Bij de 5 kg verpakking zit er geen extra 'witmaker' in ofzo, waardoor je die wel fel kan kleuren. Wel na het kleuren een nachtje (of meer) laten 'doorkleuren', dan wordt het nog wat feller meestal.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

5

Het lukt wel hoor, alleen heb je veel nodig vooral voor de rood!
Ik heb het gekleurd met potjes van Wilton en voor een grote lap fondant toch bijna een half potje nodig!

6

inderdaad, niet te zuinig met de kleurstof, goed doorkneden en lekker een nachtje laten rusten....voor diep rood, voeg ik een tipje paars toe. En wanneer de vulling het toelaat, kleur in meestal chocofondant zwart, dat is een makkie...maar moet wel bij de rest van de taart smaken natuurlijk.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

7

Voor zwart en rood gebruik ik het liefst de kleuren van Spectrum. Daar hoef je ook niet enorme hoeveelheden van te gebruiken. Ik heb nu Sugarflair extra zwart en dat gaat helemaal niet goed. Het blijft een beetje paars, ook na een nachtje rusten.

8

Jammer, ik heb net extra zwart van sugarflair besteld :(

Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.

9

Ik vind in ieder geval extra red van Sugarflair h

Mijn website: Presentaart

10

ik begin er eigenlijk niet eens meer aan, tenzij het om kleine hoeveelheden gaat... ik heb namelijk weleens met een potje christmas red van wilton gehad dat de hele marsepein verpest was door de vieze smaak (vd kleurstof dus) Getver wat was dat vies.
ik hoop tegenwoordig zwart en rood dus gewoon voorgekleurd.

11

Ik heb een potje kleurpoeder van een toko en die wordt wel goed rood, zwart lukt mij ook nog steeds niet want dan moet je zoveel gebruiken en dan wordt het plakkerig.

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

12

Ik heb vorige week ook een valentijnstaart gemaakt in het rood. Gelukkig dat ik 1 week van te voren begonnen ben met het kleuren. Ik kreeg het ook alleen maar roze. Heb uiteindelijk 2/3 van een potje rode vloeistof op gebruikt om het rood te krijgen. Wel heb ik iedere dag steeds rood erbij gedaan, want de kleur 'trekt"nog bij en wordt dus steeds meer rood. Ben nu een ervaring rijker dat ik de volgende keer bij een grote hoeveelheid (1kg) de kleur kant en klaar koop. Als ik niet op tijd hiermee was begonnen had ik het niet gered. Ik denk dat het kleuren van fondant wel goed gaat bij kleine stukjes.