Onderwerp: kan je de cups vullen met een spuitzakmet het beslag er in ?
de vraag zegt het al
rick
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kan je de cups vullen met een spuitzakmet het beslag er in ?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
de vraag zegt het al
rick
ik neem aan dat je vormpjes van de cupcakes bedoeld
Zo ja dan ja, ik vind dat altijd heel prettig werken, geen gedoe met geklieder met lepels om de bakjes te vullen maar gewoon even spuiten en op naar het volgende bakje.
Volgens mij heb je zo wel meer kans op een luchtbel onder je cupcakje.
Ik doe het altijd zo. Gebruik er goedkope snoepzakken voor, vanuit het midden beginnen, cirkeltje spuiten en daar nog een cirkeltje bovenop. Heb nooit luchtbellen
Het kan hoor, ik heb doe het weleens zo maar eigenlijk nog veel liever met een ijsbolschep, een ruime schep vol is een mooie hoeveelheid beslag ...
Tja, en ik ben van het vullen met de lepels!
Immer met de spuitzak....
maar komt er dan geen zwevend cupcakje
Gewoon even uitproberen? De helft met lepels en de andere helft met de spuitzak?
maar komt er dan geen zwevend cupcakje
Nog nooit klachten gehad
Hier ook met de spuitzak. Gaat lekker snel.
wat ik zo lastig vind met de spuitzak is dat ik nooit weet hoeveel beslag ik in de cups moet doen. Maar ja ik heb ook een beetje last van ruimtelijk inzocht enzo Ben bang dat ik er niet genoeg of teveel beslag in doe, vandaar de ijschep. Maar bij minicupcakes is de spuitzak wel makkelijker, maar ja dan heb ik dus altijd te grote of te kleine cakejes ........
wat ik zo lastig vind met de spuitzak is dat ik nooit weet hoeveel beslag ik in de cups moet doen. Maar ja ik heb ook een beetje last van ruimtelijk inzocht enzo
Ben bang dat ik er niet genoeg of teveel beslag in doe, vandaar de ijschep. Maar bij minicupcakes is de spuitzak wel makkelijker, maar ja dan heb ik dus altijd te grote of te kleine cakejes ........
Misschien het beslag wegen en delen door aantal cakejes.
Dan zou je per cupcake kunnen wegen, en zijn ze allemaal even groot.
LOL een ijsschep is dan toch sneller jammer dat die er niet voor de mini versie is, zag iets in amerika maar twijfelde over de maat ...
Ik heb vanavond ook voor het eerst met spuitzak gevuld. Ging inderdaad lekker snel, maar nu heb ik allemaal cupcakes die inderdaad zweven
En ze zaten allemaal in een muffinblik. En het rare is ik had nog een beetje over dus heb ik in 1 groter cc papiertje gedaan en in een potje gezet voor de stevigheid en die is wel op de bodem helemaal dicht. rara hoe kan dit toch?
ps hiervoor met lepels gedaan en dan was het de ene keer een beetje lucht en de andere keer niet.
Ik heb vanavond ook voor het eerst met spuitzak gevuld. Ging inderdaad lekker snel, maar nu heb ik allemaal cupcakes die inderdaad zweven
En ze zaten allemaal in een muffinblik. En het rare is ik had nog een beetje over dus heb ik in 1 groter cc papiertje gedaan en in een potje gezet voor de stevigheid en die is wel op de bodem helemaal dicht. rara hoe kan dit toch?ps hiervoor met lepels gedaan en dan was het de ene keer een beetje lucht en de andere keer niet.
Niekie, ik heb ergens eens gelezen als je met een spuitzak vult dat het dan helpt om cirkels te spuiten, dus in de cup een cirkel langs de rand, dan een dot erin oid en dan weer een cirkel erop om een zwevend cakeje te voorkomen. Ik heb dit nooit geprobeerd maar over gelezen.
Misschien helpt dat ? En probeer anders toch ook eens een ijsschep
Ik heb gister dus nog eens cc gebakken, maar dan gevuld met lepels ipv de spuitzak en precies hetzelfde effect: zwevende ccs
Zou het dan door het beslag komen? Te luchtig? (125gram zelfrijzend bakmeel, 125 gram suiker, 125 gram boter, 2 eieren, 2 eetlepels melk en 1/2 theelepel vanilliearome) De smaak is trouwens super! En de bovenkant is mooi vlak, maar die onderkant he
POja en het spuiten in de papiertjes deed ik inderdaad zoals Daantje hierboven beschrijft, maar ook dat helpt dus niet.
Bij mij is het juist erger als ik het met de ijsscheplepel doet, in plaats van met de spuitzak.
Bij mij is het juist erger als ik het met de ijsscheplepel doet, in plaats van met de spuitzak.
LOL nou lekker behulpzaam zijn wij...... Zo grappig hoe we allemaal andere ervaringen hebben met dezelfde technieken.
Zou het aan de oven liggen ? of aan het beslag ?
Ik heb wel eens gelezen dat je cc-beslag inderdaad ook TE lang kunt kloppen: sindsdien ben ik daar wat voorzichtiger in geworden en heb nooit meer bellen ( Ik "spuit" ook ), maar of het daaraan ligt...?
ik begrijp niet zo goed waarom er luchtbellen zouden ontstaan als je het met een spuitzak vult? Je spuit het toch op de bodem???
Ik doe het soms zo, en soms met een lepel, en het kan allebei
Nou het is me toch gelukt hoor, gelukkig.
Heb witte dr. oetker papiertjes gebruikt en de cupcakemix van TenD van petra en dan op een iets lagere stand en wat langer dan gebruikelijk. Ze waren mooi gerezen, de bodem gevuld en netjes plat bovenop. Oja en met een lepel gevuld.
Ik denk dat het toch een te luchtig beslag was wat ik hierboven beschreef.
Had toch nog een vraagje: als je het met een ijsschep vult is dat dan eentje met zo'n knijpfunctie?
Nou het is me toch gelukt hoor, gelukkig.
Heb witte dr. oetker papiertjes gebruikt en de cupcakemix van TenD van petra en dan op een iets lagere stand en wat langer dan gebruikelijk. Ze waren mooi gerezen, de bodem gevuld en netjes plat bovenop. Oja en met een lepel gevuld.
Ik denk dat het toch een te luchtig beslag was wat ik hierboven beschreef.
Had toch nog een vraagje: als je het met een ijsschep vult is dat dan eentje met zo'n knijpfunctie?
Ja, dat is dus een ijslepel.
Nu heb ik ook nog een vraag, hoe voorkom je dat je cupcakes gaan barsten van boven? Met 10 min. zijn ze nog wit en niet gaar, met 15 min bruin, maar wel gebarsten?
Hoe hoog staat je oven?
Hoe hoog staat je oven?
180 graden. Eerste keer ging ook goed, maar nu (week later) niet meer. En al 2 keer dus mislukt.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kan je de cups vullen met een spuitzakmet het beslag er in ?