1

Onderwerp: Help

Ik weet niet of ik dit in de juiste rubriek plaats maar waag het er op.
Ben aan een grote taart bezig en nu is de creme au beurre te zacht om  de grote lap marsepein er op te leggen. Kan ik de taart afgesmeerd op een koele plaats vannacht op laten stijven en dan morgenochtend vroeg de marsepein erover leggen??? Of gaat het dan helemaal mis?
Zag dat ik grasboter gebruikt heb ipv normale roomboter en denk dat het hier aan ligt.
Paniek!!

2 Laatst bewerkt door lune (14-02-2009 21:24)

Re: Help

gewoon je taart afsmeren en hem een uurtje of zo in de koelkast zetten, dan kan je gewoon weer verder aan je taart.
Heel veel zetten na het afsmeren de taart in de koelkast om de boter op te laten stijven.
Je kan dan nog met een heet paletmes de boel glad strijken voor je het marsepein erover heen mikt.

Maar TE zacht? bij een vluggertje maak ik ook botercreme en gooi daarna direct de marsepein erover heen.
Het moet dan zowat vloeibaar zijn wil de botercreme te zacht zijn hoor.

*edit* botercreme maken met halvarine of "magere" roomboter kan echt niet, daar zit te weinig vet in.

Alles goed???? nee 3 fout

3

ja hoor dat kan afsmeren en in de koelkast of vriezer zetten je kan dan zo morgen over een paar uurtjes verder gaan!

Als er

4

ps misschien helemaal overbodig maar je moet je lap marsepein vanacht wel weer opvouwen en luchtdicht verpakken

Als er

5

Ik vrees dat je beter snel nieuwe creme kunt maken met de goede boter, anders smelt straks je marsepein of fondant...

Hij stond inderdaad verkeerd, ik hem hem even voor je verplaatst!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Jozien schreef:

Ik vrees dat je beter snel nieuwe creme kunt maken met de goede boter, anders smelt straks je marsepein of fondant...

Hij stond inderdaad verkeerd, ik hem hem even voor je verplaatst!

Groetjes, Jozien.

Bedankt Jozien voor het verplaatsen.
Zie echter geen kans om nieuwe creme te maken want ik zag ik de koelkast dat ik enkel grasboter gepakt heb. (10) Lekker slim.
Vorige week  heb ik dit ook gebruikt hebt en toen was er geen probleem.

7

Ik heb het ook eens met grasboter gemaakt en toen kon ik de creme weggooien :( Maar als het jou al een  gelukt is zal het deze keer vast ook lukken.

Succes in elk geval :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!