1

Onderwerp: Help hoe krijg ik die waas weg van suiker? beetje spoed...

Mijn Carsberg is best aardig gelukt, maar er blijft een waas van poedersuiker opzitten. Ik heb al een hoop gezocht hier en weet dat ik voortaan beter een zeiltje of crisco kan gebruiken, maar kan ik nu ook wat doen om vanmiddag toch een wat meer heldere taart te kunnen voorschotelen???

2

Re: Help hoe krijg ik die waas weg van suiker? beetje spoed...

kun je het nog opwrijven met je hand (zo wordt het mooi glanzend), of is alles al in elkaar gezet? Ga niet met bakblik invetter erop spuiten, (die tip kreeg ik ooit van een bakker moet je weten) want dan gaat je fondant smelten.

3

Hoi, de taart zit al helemaal in elkaar, ik had verwacht dat het na goed afvegen verder wel in zou trekken, maar dat valt vies tegen... Ik heb bekleed met marsepein trouwens, weet niet of dat nog uitmaakt?

4

Ik ook niet. Ik heb ook van diezelfde bakker gehoord dat je marsepein met eiwit kan laten glimmen. Maar ik vind rauwe eiwit niet zo geslaagd voor kids (zoals we allemaal weten.) Misschien een beetje proberen met eiwit poeder aangelengd met water. Eerst op een proef stukje, dus niet op je mooie stapel gaan oefenen.

5

met een vochtig penseeltje kun je het op de marsepein ook vaak goed weg krijgen.

Jessica

6

jessicao schreef:

met een vochtig penseeltje kun je het op de marsepein ook vaak goed weg krijgen.

Jessica

dan heb je wel kans op vlekken!

Je kunt ook je handen insmeren met crisco en dan over je taart wrijven...eerst weer een stukje proberen, want elke marsepein reageert weer anders

Je hart fluitsert, luister goed!

7

een klein vochtig doekje, ( eerder te droog dan te nat ) en voorzichtig wrijven.

8

Tip voor de volgende keer....gebruik geen poedersuiker maar rol uit op doorzichtig tafelzeil. Daar heb je geen poedersuiker bij nodig ;) :D

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!