1

Onderwerp: botercreme gemaakt

Had van de week voor het eerst de botercreme extra uit de receptenlijst gemaakt.
Toch vond ik hem behoorlijk machtog en allemaal klontje van de boter er nog in, kreeg die niet weg....

iemand tips??

en hoe dikke laag moet er op een taart voordat je de marsepein erover doet??

Re: botercreme gemaakt

Hoi,

Ik gebruik alleen botercreme tussen de taartlagen en aan de zijkanten van de taart, dus op de bovenste taartlaag doe ik geen botercreme.
Ik doe er minder suiker in dan voorgeschreven in het recept, zodat je niet zo'n mierzoete creme hebt, de marsepein is immers al zoet genoeg.
Van die klontjes kan het zijn dat je boter niet op kamertemperatuur was????

3

ja het was wel op kamertemperatuur, maar in het recpet staat dat het het zalvig moet roeren, maar kan dat ook met de mixer??

en wat gebruik jij dan om je taart egaal te maken onder de marsepein??

Hoi,

Dat kan heel goed met de mixer.

Ik doe niets onder de laag onder de marsepein. Ik gebruik meestal de onderkant van de taart (van het kapsel), of ik leg een plank op het kapsel, zodat deze plat wordt.
Je kunt je kapsel eventueel bijsnijden zodat deze glad is.
Daarnaast gebruik ik op de marsepeinen laag een smoother.

5

Het is wel erg handig om wel een laagje botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

kun je niet gewoon de boter smelten in de magnetron, danheb je toch helemaal geen klontjes, og heeft dit invloed op het resultaat

Hoi,

Dat kan alleen als je daarna je botercr

8

als je boter laat smelten in de magnetron krijg je hele andere structuur van de boter, en dus andere uitkomst van je cremes. Beter kamertemperatuur!

groetjes,
Marije

9

het moet echt niet vloeibaar worden!
meestal is zo'n 10 seconden in de magnetron genoeg.