1

Onderwerp: hoeveel kaarsjes op een taart?

ik heb een taart gebakken in een springvorm, (volgens mij 24 cm, standaard maat) Nu wil ik hier 60 kaarsjes op. Volgens mij past dat niet, volgens mijn vriend (wiskundige...:S ) lukt dat makkelijk... Maar eigenlijk geloof ik hem niet :O . Heeft iemand dit al eens gedaan, en zal ik nu wel of niet een taartje erbij bakken?

2

Re: hoeveel kaarsjes op een taart?

et kan wel... ik heb 70 op een taart van 28cm gedaan

3

begin met 1 in et midden... dan een rondje van 5... rondje van 12... rondje van 18... en rondje van 24.

4

dus ik moet m'n vriendje gelijk geven.. :( Oei dat is wel moeilijk, :)
Ik heb al twee porties meringue bc uit de vriezer gehaald, ik kan die niet weer invriezen. Ofwel?

Tuurlijk lukt dat wel, gewoon dichter op elkaar zetten.
Ik krijg wel 100 kaarsjes op zon taart als ik dat wil.

6

ja, ik kan ze strak tegen elkaat zettten, maar ik moet ze ook aansteken en het moet ook veilig zijn... :)

7

Ik heb er ooit 85 op een vlaai van de hema gezet. Vraag wel hulp bij het aansteken, want bij mij waren de eersten al bijna opgebrand  toen ik eindelijk klaar was met aansteken. :lol: (en toen moesten we dus eerst alle gesmolten kaarsvet van de vlaai peuteren voor die weer eetbaar was.... :s )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

bedankt voor de tip, ik zal ook niet vegeten lucifers mee te nemen naar het feestje. Anderers wordt het zo van, we hebben een verrassing, maar waar liggen de lucifers :)

9

Volgens mij moet dat ook best lukken hoor :) .
Maar wat ik me nu wel afvraag : als die taart voor iemand van 60 is .. Hoe krijgt die al die kaarsjes uitgeblazen :|

10

Ach.... iemand van 60 zal gerust wel begrijpen dat ie ze echt niet allemaal in 1 keer uit hoeft te blazen om een wens te mogen doen...... :lol:

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

gelukt hoor, zit nu nog bij te komen van het feestje, maar alle kaarsjes in een keer uit! (degene die het feest geeft zingt in een koor, dus heeft wel wat longinhoud.. en de taart was errug lekker, iedereen vond hem er heelmooi uitzien, ikke wat minder :S, Heb er alleen geen foto van gemaakt, dom, dom.