1

Onderwerp: hoe krijg je felle kleuren?

Ik gebruik marsepein ( vind het lekkerder als fondant),  maar hoe en waarmee krijg je echte felle kleuren??

Wat voor een kleurstof kun je daarmee het beste gebruiken?

Had kleurstof gekocht bij de toko  maar dat ze echt fel worden is niet het geval....!!

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

2 Laatst bewerkt door witje75 (16-02-2009 14:13)

Re: hoe krijg je felle kleuren?

Nee, toko zijn hier geen voorstanders van. Veel te dun, en kleuren niet goed.
Ik heb van wilton. Maar laatst ook van Americolor gekocht.
Die hebben een paar electric kleuren, dat zijn echte mooie knal kleuren.
En als voordeel, het zijn knijpflesjes, dus geen gepriegel met prikkertjes, zoals bij wilton. Nadeel is dan wel, dat je niet een heel klein beetje kan krijgen, maar een grote druppel.

3

kun je die hier ook kopen in de webshop?
Moet je de marsepein niet eerst wit kleuren?

Is de marsepein hier fijn om mee te werken,  had voor de 1ste keer bij de jamin gekocht,  250 gr voor 2,65 euro vind ik toch een beetje te veel.

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

4

Nee, de americolor koop je bij taartendecoratie.nl.
Marsepein is heerlijk om mee te werken.
De fun marsepein is wat gelig. Dit is niet erg, behalve als je wit of blauw nodig hebt.
De extra blanke is beige, maar ook die moet je dus eerst witter maken voor je wit of blauw wilt gebruiken.
Blauw wordt anders blauwgroenig.

5

Nee, marsepein hoef je niet eerst wit te kleuren, alleen als je echt wit wilt. Dat kan dan met bijvoorbeeld Sugarflair Superwhite.

Zelf gebruik ik wel Wilton of Sugarflair,  (en nog een paar verdwaalde potjes Squires Kitchen) en maak daar alle kleuren mee die ik wil, zie bijvoorbeeld: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XKQDAAE.jpg en http://www.mijnalbum.nl/Foto-TLNHJHOM.jpg. Americolor is niet te koop bij de webshop.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

De webshop is echt ideaal, de marsepein is heerlijk, de set kleurstof is geweldig.... gewoon even rondneuzen op het forum , gebruik de zoek functie en op al je vragen is een antwoord !!

7

Heb je de combi van marsepein en fondant al eens geprobeerd!! Ik vind fondant ook niet lekker, maar in de combi (marsefond) wel s

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

8

De marsepein van de webshop werkt veel fijner dan de marsepein van de Jamin trouwens :)

Mijn website: Presentaart

9

Wij hebben kleurstof in Utrecht gekocht, dat is heel goede kleurstof. Je moet wel oppassen dat je geen vlekken ervan in je kleren krijgt.

Koezziez

10

Waar in Utrecht hebben jullie dan kleurstoffen gekocht??
En was dat vloeibare of was dat ook een pasta achtige

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Hallo Ottolien.
Wij hebben gewoon in het centrum van Utrecht de kleurstoffen gekocht, en het waren een soort van "korrels" Dus geen vloeibare maar ook geen pasta.
Ik ben helaas vergeten hoe de winkel heet.

Groetiezz Lizzy & Laura

12

Hoi Lizzy en Laura,

Geeft niet. Ik kom regelmatig in Utrecht dus ik dacht dan ga ik er ook eens kijken. Maar ik las ergens anders al dat er een winkel met de naam "tafel van 18" in Utrecht zit. Ga ik daar toch een keer kijken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.