1

Onderwerp: afsmeren met speculoospasta?

Kan dat een taart afsmeren met speculoospasta? Ik ben namelijk echt niet kapot van botercreme en aangezien de taart voor mijn zoon is en hij en ik beiden erg gek zijn van speculoospasta leek dat wel een lekkere optie?

Chocopasta kan natuurlijk ook, maar ik maak ook al een choco-bokkenpootjestaart en wilde deze wat anders van smaak juist (monatoetje van de maandvulling met aardbeienvlaaivulling denk ik)

2

Re: afsmeren met speculoospasta?

ik heb het nog nooit gedaan, maar als chocopasta kan, dan zou dit ook moeten kunnen HOEWEL, ik vind de speculoospasta wat slapper van textuur dus weet ik het niet zeker.

3

Misschien kan het wel, maar dat moet je dan even proberen: je neemt een klein stukje fondant/marsepein en smeert daar wat van die pasta op. Kijk na een paar uur ;) of het is gesmolten. Zo ja: dan kan het niet ;)

Ik denk dat het wel moet kunnen, maar als je echt het zekere voor het onzekere wilt nemen moet je gewoon botercreme nemen en daar die speculoospasta doorheen mixen (gewoon flink wat voor een sterke smaak ;)) en dan kan het wel :)

Mijn website: Presentaart

4

Ik lees dat je een monatoetje als vulling wilt gebruiken?! Werkt dat goed?? Ik vind het wel een slimme oplossing voor een vulling nl.

5

Ik heb laatst een klein bolletje afgesmeerd met speculoospasta. Dat ging heel erg goed en de buurjongedame vond em errug lekker!!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

6

Bedankt! Ik zal morgen eerst wat marsepein insmeren en kijken of het echt niet smelten gaat en dan 's avonds hopelijk de hele taart ermee insmeren. Botercreme met speculoos kan natuurlijk ook idd, maar ik vind botercreme echt niet geweldig, dus ik twijfel of ik het dan wel wat vind.

Monatoetjevulling heb ik nog nooit geprobeerd, maar hier op het forum staan er zat die het graag gebruiken, dus het moet kunnen en het lijkt mij erg lekker :)