1

Onderwerp: 2 vraagjes met spoed!

Hallo Mensen!!

Ik ga staks een taart bakken maar nu was ik even 2 belangrijke dingen vergeten. mijn vorige taarten zijn namelijk mislukt :( dit kwam voornamelijk door mijn oven die kappot was en een stuk minder warm werd als de bedoeling was maar toch heb ik ook mijn twijfels of ik het zelf ook wel goed gemixt heb.

Ik heb 5 eieren eerst per stuk gemixt in de mixer. ondertussen heb ik de mix (van de shop) vermengt met ...ml water (wat op het pak staat) het was een heel klein beetje water. het begon best te klonteren en toen heb ik de hele mikmak maar bij elkaar in de mixer gegooid. naar mijn idee mengde hij het toch nog heel glad en na 10 min leek mix perfect glad. maar misschien leek dat alleen maar zo..moet ik het zo doen of moet ik bv nadat ik de eieren heb gemixt eerst de bescuit mix erbij doen en ondertussen de mixer laten draaien en daarna pas het water of andersom>>??? kan iemand me een tip geven?

Dan wil ik verder mijn bakblik verhogen met bakpapier. maar moet ik dan alsnog het bakpapier helemaal insmeren met boter??

Alvast bedankt voor de tips!! :D hopelijk kan ik dan vanavond mijn eerste echt goedgelukte taartje showen ;)

Groetjes Miriam.

2

Re: 2 vraagjes met spoed!

Ik mik altijd alles gewoon in

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hier hetzelfde. Ik gooi ook gelijk alles bij elkaar.
8 minuten mixen op de hoogste stand en dan nog 2 min. laag mixen.

Ik heb nog nooit mijn bakblikken verhoogd, dus daar kan ik je geen tips voor geven.
In tegenstelling tot velen hier, hou ik niet van die hoge taarten. Ik vind het onhandig eten. De hoogte van het bakblik vind ik hoog genoeg (of zelfs iets eronder). Mijn taarten kan ik wel altijd 2x doorsnijden en vullen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ook hier.. alles bij elkaar mikken.. eerst de mix.. dan water.. mixen en een voor een de eiren erbij..... en dan 8 minuten mixen op de hoogste stand.. dan nog 2 minuten op de laagste stand.. en klaar!! ik heb een bakvorm van 7cm hoog.. ideaal!! ik werk nooit met bakpapier.. gewoon goed invetten en hij floept er zo uit...!! Kan trouwens mijn vierkante vorm wel 4 x doorsnijden en vullen als ik wil... lekker hoor!! hahahaha! succes en ik kijk uit naar je baksel!!

Bijna waar ik zijn moet....

5

Hoi Marianne, Ottelien en Ollekebolleke,

Harstikke bedankt voor jullie tips!! ik denk dat het zo zeker moet lukken :D ik heb er nu alweer zin in! las net ook al ergens anders een goede tip dat het kapsel even in de vriezer moet na het bakken..had ik ook niet gedaan de vorige keer.. al met al steek je elke keer weer wat van anderen op !!! erg leuk hier op de site!! nou ik ga zo aan de slag en zal vanavond even een fotootje schieten als hij goed gelukt is :D

Groetjes Miriam.

6

Hij hoeft niet in de vriezer hoor, als je de dag ervoor bakt.
Wil je hem meteen na het afkoelen al vullen, dan beter even in de vriezer.