1

Onderwerp: Bakpannen of springvormen?

Misschien een wat naieve dommige vraag, maar ik zit voor mijzelf af te vragen of ik bakpannen moet gaan kopen ter vervanging van de (oude) spingvormen, maar: wat is nu het voordeel van bakpannen??
Er moet ook bakpapier (en bloem) in tegen het aanbakken en het lijkt mij meer gehannes om de biscuit eruit te krijgen omdat het vast zit in de hoeken?
Mis ik iets, of zal ik toch maar gewoon weer lekker (goedkoper) springvormen kopen?

Wat gebruiken jullie?
Graag ontvang ik jullie meningen

Groetjes, Marielle

2

Re: Bakpannen of springvormen?

Tja, ik maak niet alleen biscuits, maar ook wel eens een appel- of kwarktaart en dan is een springvorm toch echt wel handig.

Ik heb nu een paar bakpannen, maar doe eigenlijk ook heel veel met (met bakpapier opgehoogde) springvormen.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

3

Ik hoog mijn springvormen gewoon op met bakpapier. Stukken goedkoper en in mijn geval net zo goed!

4

Ik vind springvormen net zo handig.  Je heb (bijna) geen gedoe met de taarten uitkrijgen, gewoon open flippen en klaar... maar er zijn zeker mensen hier de bakvormen beter vind. 
De eeneste reden ik zou bakpannen kopen is als ik grotere taarten wil maken... want grote springvormen zijn moeilijk te vinden (waar ik woon dan)

5

voor cake en biscuit : een goeie kwaliteit bakvorm !!!! voor kaastaarten enz... een springvorm

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

6

Met springvormen kun je zeker goed uit de voeten....Maar sinds kort heb ik bakpannen en ben ik aan het sparen voor een hele verzameling :D
Het voordeel vind ik dat ze mooi hoog worden zonder gedoe en gehannes met bakpapier, alleen even sprayen, meer is niet nodig! Ze laten dan heel gemakkelijk los. Daarnaast blijven ze perfect in vorm, nooit meer een randje van bakpapier dat de verkeerde kant op gaat waardoor er een hele deuk in je kapsel zit :D. En bovendien passen ze heel erg goed in elkaar, mijn springvormen werden een rommeltje in mijn bakvormenla omdat ze niet meer allemaal in elkaar pasten....

Laatste voordeel: ze zijn in de meest uiteenlopende maten verkrijgbaar, inderdaad met name bij 30 cm of meer is er geen alternatief.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

vind het toch wel ideaal. Alleen maar even inspayen, geen gedoe meer met ophogen van bakpier enzo. En het grootste voordeel vind ik dat je kaarsrechte en hele hoge taarten hebt.... Zo recht krijg ik ze niet als ik ophoog met bakpier.

8

om de 22cm springvorm hoog te krijgen deed ik er mix voor 24 in. Nu gebruik ik de pan van 20 cm en ook die hoeveelheid mix en wordt het kapsel net zo hoog of nog hoger. Heb het idee dat het materiaal van de pannen zorgt dat het beter rijst.
Ik ga dus voor bakpannen!

Greetz Keet

Hoe hoog zijn jullie bakpannen dan?

10

7.5 cm

11

7,5 cm ook hier

Greetz Keet

Oh oke.. zo hoog zijn mijn springvormen ook.

13

hier ook 7.5  vind alleen jammer dat er in dfe webshop geen set van vierkante pannen te koop zijn dat  ik ze los moet kopen

14

ik heb ook springvormen van 7.5, maar een bakpan geeft toch nog een beter resultaat hoor.  Wat overigens niet wil zeggen dat een springvorm niet goed is.... Maar de geleiding is ook beter...

15

naomitje schreef:

hier ook 7.5  vind alleen jammer dat er in dfe webshop geen set van vierkante pannen te koop zijn dat  ik ze los moet kopen

ja vind ik ook. Uiteindelijk heb ik ze in Amerika besteld. Want ik wilde heel graag ook die driehoekige bakpannen... en die kon ik in Nederland niet vinden.

16

Dank allemaal, ik ga toch maar es sparen :)

Groetjes, Marielle

17

Ik gebruik ook bakpannen en moet eerlijk zeggen dat mijn kapsels toch mooier zijn dan toen ik nog met springvormen werkte.

Ik heb trouwens bakpannen van 10 cm hoog. ( steeds als ik weer wat centjes aan een taart heb overgehouden bestel ik er weer een en zo spaar ik mijn sets bij elkaar :D )

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

18

millie schreef:

Ik gebruik ook bakpannen en moet eerlijk zeggen dat mijn kapsels toch mooier zijn dan toen ik nog met springvormen werkte.

Ik heb trouwens bakpannen van 10 cm hoog. ( steeds als ik weer wat centjes aan een taart heb overgehouden bestel ik er weer een en zo spaar ik mijn sets bij elkaar :D )

en waar haal je die panne dan? als ik vragen mag  want ja 10 cm hoog wauw

19

naomitje schreef:
millie schreef:

en waar haal je die panne dan? als ik vragen mag  want ja 10 cm hoog wauw

Ik heb je ff gemaild.

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier