1

Onderwerp: Tubbie malletjes!

Ik heb ze vandaag gekocht zijn  echt leuk ben alleen wel benieuwd of het makkelijk is om mee te werken?En hoe doe ik de gekleurde marsepijn erin?Moet er tyclose bij zeker en hoe lang moeten ze drogen?De gezichtjes welke kleur en de buikjes?

2

Re: Tubbie malletjes!

waar heb je ze gekocht??? Ben benieuwd hoe ze werken!

Veel liefs Rafaëla

3

duhh lees ik net ff verder is er al een heel topic over. nou ik heb mijn antwoord dus al, duzz naar de blokker bart smit etc ;)

Veel liefs Rafaëla

4

Hoi, ik heb de malletjes ook, ik doe eigenlijk nooit tylose bij mijn marsepein of fondant, wordt toch wel wat harder als je het gewoon laat drogen.

ik doe eerst een klein bolletje waarr het gezichtje komt (huidkleur) en daarna de rest van het lijfje in de goede kleur.
Ik laat het iets drogen en dan wordt het prutsen om ze heel uit de vorm te krijgen, meestal begin ik met een prikkertje bij een van de voetjes...
uiteindelijk komt ie er dan wel uit :)

veel succes!
(ze zijn wel heeeel leuk hoor, als ze eenmaal uit de vorm zijn)

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

5

ik ken de malletjes niet, maar als ze flexibel zijn is het misschien een idee om ze in te spuiten met bakspray. Daarna de marsepein erin en vervolgens een half uurtje in de vriezer. Daarna kun je ze er makkelijk uit wippen door aan de achterzijde tegen het malletje te duwen en de randen een beetje open te trekken. Zo werkt het namelijk met gewone silliconen mallen ook.

6

thx ik ga ze snel uitproberen!