1

Onderwerp: Rode marsepein of rode kleurstof

Hallo iedereen. Ik wil graag rode en zwarte marsepein. Ik heb al geprobeerd om het met gewone (misschien slechte?) kleurstof te kleuren, maar verder dan grijs en donker roze kom ik niet. Kan ik nu beter een potje zwarte en rode kleurstof kopen (Wilton?) of koop ik best voorgekleurde marsepein.
Groetjes en bedankt

2

Re: Rode marsepein of rode kleurstof

Dit zijn indd niet de makelijkste kleuren vind ik. Ik koop deze gekleurd.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

ikke ook :)

4

Ik heb de kleurstof van Americolor, de super red en super black dan en daar heb je echt heel weinig van nodig. (en ben nog maar een beginneling ;) )

Groetjes,
Marianne

5

Sugarflair extra red en extra black kleuren h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Bedankt voor de tips

7

Marianne schreef:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

Ik koop de zwarte en de rode ook voorgekleurd....;)
De rest van de kleuren meng ik zelf......

Groetjes Marlies.

9

Marianne schreef:

Mijn website: Presentaart

10

Ik heb de kleurstof van wilton, maar ik heb toch echt diepzwart gemaakt en rood was ook mooi rood. Wel veel kleurstof nodig trouwens.

11

Ik gebruik ook kleurstof: Van Wilton gewoon zwart en NoTaste Red (rood dus) En dat gaat heel goed! Van rood altijd wel aardig veel nodig, maar dan heb je het ook mooi!

12

Voor kleine stukjes koop ik wel eens voorgejkeurde!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

13

Zwart kleur ik met Wilton Black, en dat gaat heel goed.
Rood doe ik met Americolor, en dat gaat heel goed, en sinds kort heb ik ook de Extra Red van Sugarflair en die doet het ook geweldig!

Rood en zwart waren altijd de enige kleuren die ik voorgekleurd kocht maar tegenwoordig dus niet meer.

Alhoewel dat alleen geldt voor marsepein.
Want ik vind fondant rood of zwart kleuren nog steeds een crime. Gelukkig gebruik ik weinig tot geen fondant want behalve dat ik het niet kan kleuren, kan ik er uberhaupt helemaal niet mee overweg :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

14

ik heb even op "rood maken"gezocht en vond dit topic.
ik heb ook sugarflair extra red gekocht om rood te maken, en nu stond erbij, dat er wat water bij moest om de kleurstof te laten werken. dit gaat zeker per druppeltje? ik heb nu al 4x wat pasta uit het potje gehaald met een druppeltje water opgelost en in gekneed in een eigroot bolletje marsepein en nog vind ik het niet echt rood, moet ik het nu tot morgen laten rusten of moet er dan nog wat bij?

Groetjes, Dorothea.

15

Ik heb er overheen gelezen (gewoon NIET gelezen :) ) dat er water bij zou moeten.
Ik kleur dus zonder water en heb niet zoveel pasta nodig om marsepein voor een hele taart te kleuren

16

ik zou er nog meer bij doen. en tegen het plakken crisco of poedersuiker gebruiken.
ik kleur het altijd zelf... met wilton. maar wel kleine stukken te gelijk. ook ter grootte van een ei denk ik.

17

Ik kleur beide gewoon met de kleuren van wilton, nog nooit problemen mee gehad altijd mooie diepe kleuren

Berichten [ 17 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Rode marsepein of rode kleurstof