Onderwerp: Kapsel altijd dag van te voren bakken?
Of kan het ook bijvoorbeeld nu en vanmiddag vullen en bekleden..ik heb tot nu toe altijd dag van te voren gedaan!!Heb de kriebels om er een te gaan maken :hihi:
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Kapsel altijd dag van te voren bakken?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Of kan het ook bijvoorbeeld nu en vanmiddag vullen en bekleden..ik heb tot nu toe altijd dag van te voren gedaan!!Heb de kriebels om er een te gaan maken :hihi:
kan wel, maar dan beter even nadat hij afgekoeld is een half uurtje in de vriezer.
Hij moet zich nog even "zetten"
Als je het meteen na het afkoelen doet, kruimelt hij veel meer.
Ik heb wel vaker 's ochtends gebakken en nog dezelfde dag gevuld en bekleed.
Het biscuit kruimelt wel meer dan. Maar tja als geduld niet je sterkste kan is ......
begrijp ik het goed dat je het biscuit deeg eigenlijk een dag van te voren moet bakken voordat je de taart gaat bekleden, dacht dat dit dezelfde dag kon, nders krijg je toh oud bescuit
bakkan, vullen, bekleden en invriezen kan in 1 dag. of bakken, invriezen, ontdooien, vullen en bekleden maar dan niet meer invriezen VIND IK, hoewel ik gemerkt hebt dat er mensen zijn die het dan weer invriezen, maar daar ben ik geen voorstaander van.
Ik heb rond 10 uur vanmorgen eentje gebakken... eigenlijk 2 ... De eene was toetje geworden.. heel ff snel van jam in gegooid met restjes gekleurde marsepein bekleed. De 2de ga ik zo vullen en zo.. dus et kan wel.. maar de moet echt koel zijn.. gaat ook voor laagjes snijden... niet probeeren alles heel snel te doen.. anders wordt et niks.
Ik maak ze meestal wel een dag van tevoren, en zet ze dan in de koelkast. Ik ben een ramp met net gebakken kapsels, ze kruimelen zo erg en als je er een laag in smeert zakt alles in.. Het werkt gewoon niet bij mij
dus beter maak je de kapsels een dag van te voren.
Ik heb zaterdag de verjaardag van mijn zoon en omdat het de eerste keer wordt dat ik een taart maak wil ik er ruim de tijd voor nemen.
nou wilde ik vrijdag de taart gaan maken, maar als ik het kapsel donderdag maak en we de taart zaterdag pas opeten is dit dan nog wel lekker.
Ja hoor, dat is eigenlijk nog lekkerder! ik vries mijn kapsels in en daarna gebruik ik ze, zijn ze zelfs nog lekkerder
ik bedoelde zonder in te vriezen
Hoop dat je het niet erg vind als ik even aansluit met een vraagje? Maar ik heb nu 2 kapsels in de vriezer liggen en die wil ik morgenavond gaan vullen en bekleden, wanneer haal ik ze dan het beste uit de vriezer?
De kapsels zijn normaal gesproken binnen een uurtje wel weer ontdooid. Dus een uurtje voordat je wil gaan vullen en decoreren het kapsel eruit, dan zit je wel goed!
Ik heb ze ik heb tot nu toe steeds op de dag zelf gebakken.... Ik laat ze altijd wel een aantal uren afkoelen...
Ik heb er altijd wel een paar "op-voorraad" in de vriezer liggen. Ideaal. Als je dan ineens bedenkt dat je zin in een taartje-maken hebt dan kan je hem zo pakken.
zat vandaag op een verjaardag en ze had ook een leuke cake gebakken en versiert. ik wist dat ze deze in de vriezer had gelegt( las ik op hyves). met dex eerste hap me haren stonden recht overeond. bah hij was echt niet lekker. de cake had de smaak van de diepvries overgenomen?!? erg jammer want hij zag er erg leuk uit. je proefde de jam en de botercreme niet eens. hoe kun je dit voorkomen?
zat vandaag op een verjaardag en ze had ook een leuke cake gebakken en versiert. ik wist dat ze deze in de vriezer had gelegt( las ik op hyves). met dex eerste hap me haren stonden recht overeond. bah hij was echt niet lekker. de cake had de smaak van de diepvries overgenomen?!? erg jammer want hij zag er erg leuk uit. je proefde de jam en de botercreme niet eens. hoe kun je dit voorkomen?
Goed afsluiten en niet tussen bijvoorbeelde bevroren vis leggen!
Ik doe ook wel eens een cake in de vriezer en doe eerst plastic folie erover en daarna een pedaalemmer zak!
we maken de taart alles erop en eraan altijd op dezelfde dag & het gaat altijd goed.
Dus het is no problemo.
Groeten. Lizzy & Laura
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Kapsel altijd dag van te voren bakken?