1

Onderwerp: Stapeltaart

Ik wil graag weten of je de bovenste taarten "vast" maakt op de onderste lagen en hoe je dat dan vervoerd, of dat je de taarten terplaatse op elkaar zet?
Ik wil nl. een stapeltaart maken als traktatie :9 voor school voor de 9e verjaardag van mijn dochter.
Wie weet wat een favourite vulling is van kinderen (1 kind in de klas heeft een pinda allergie) en wat is de verhouding van de ingredi

2

Re: Stapeltaart

Luchtige botercreme die echt lekker is, en niet mierzoet: Meringue botercreme.
Als je 2 taarten op elkaar hebt, zet je ze gewoon op elkaar. Wel onderste taart stutten met stokjes op kitkatreepjes. Bovenste taartje op kartonnetje doen.
Je kan ze het best los vervoeren, maar als je voorzichtig rijd, kan je ze ook al vervoeren als stapeltaart.
Heb je veel taarten op 1 stapel, dan kan je in het midden van de kartonnetjes een gat maken. Dan een stok die net zo lang is als de hoogte van de hele stapel en doorheen maken.

Vulling voor kinderen: banketbakkersroom met jam. Bokkepootjesvulling is ook heerlijk.

3

Stokjes op kitkatreepjes?? hoe moet ik me dat voorstellen (ben blond :-).
Merinquebotercr

4

Suzan1970 schreef:

Stokjes op kitkatreepjes?? hoe moet ik me dat voorstellen (ben blond :-).

Ik denk dat ze bedoelt: stokjes OF kitkatreepjes... Ik had trouwens laatst m'n 1e stapeltaartje gemaakt en gestut met chocolade-sticks, ging ook goed..Ligt er wel aan of je bovenste taartje zwaar is of niet, denk ik...

Leer van gister, droom van morgen, leef vandaag!
Hier staan mijn creaties , groetjesssss, Marian

5

Dank je lijkt me ook een goed (lekker 9) )idee chocosticks

6

sorry moest goed en  :9 zijn

7 Laatst bewerkt door witje75 (11-02-2009 17:24)

ja, ik bedoelde OF.
En die botercreme kan je helemaal zelf maken van eiwitten, boter en gewone kristalsuiker.
kijk even op ingezonden recepten

8

Dank je :thumb: ik ga het recept meteen zoeken.