1

Onderwerp: taart bewaren.

Ik  ga aanstaande vrijdag een taart maken voor mijn zoon die zaterdag jarig is.
Nu zou ik graag willen weten of ik deze dan die dag gewoon op het aanrecht kan laten staan, of dat het beter is dat ik hem op een koelere plek zet.
Heb wel een tuinhuisje
Ik bedoel meer wat kan er  mee gebeuren als ik hem op het aanrecht zou laten staan.

2

Re: taart bewaren.

dat hangt er een beetje vanaf wat de vulling is.

maar zelfs voor dezelfde vulling verschillen de meningen nog ;)

Mijn website: Presentaart

het wordt mijn eerste taart dus een simpele vulling van jam en botercreme extra

4

in een taartdoos op een koele plek zetten, tenminste als er slagroom o.i.d. in zit. Ik weet niet of er in huis gerookt wordt, want slagroom smaakt naar sigaret als er in de buurt van slagroom gerookt wordt, echt kei goor. Bij Action hebben ze voor

5

wat er kan gebeuren als je hem op het aanrecht laat staan....

de hond kan hem opeten...
de kinderen gaan lopen snoepen en de taart is al op eer de visite er is...

sorry, ben een beetje melig, geloof ik :)

Als hij qua vulling niet in de koelkast hoeft, kan hij wel in het tuinhuisje en is hij lekker koel, dat vind ik zelf altijd wel lekker bij taart.
Maar wij hadden laatst zelf een taartje met bastogne-bc erin en die was gekoeld te hard, die had beter in de keuken kunnen blijven staan.

Groetjes, Dorothea.

6 Laatst bewerkt door lailavanduinen (11-02-2009 17:07)

ik bedoelde meer dat als hij op het aan recht, blijft staan of er dan iets met de marsepein kan gebeuren, maar ik zet hem wel gewoon koel weg.
Goede tip van de action, maar kan hier ook een stapeltaart in

7

lailavanduinen schreef:

ik bedoelde meer dat als hij op het aan recht, blijft staan of er dan iets met de marsepein kan gebeuren, maar ik zet hem wel gewoon koel weg.
Goede tip van de action, maar kan hier ook een stapeltaart in

niet gestapeld.

kan de stapeltaart ook de volgende dag stapelen toch?