1

Onderwerp: botercrememix over datum....

Ik heb nog botercrememix liggen met een tht dec. 2008....oeps! Zou ik 'm nog kunnen gebruiken?

En zo ja, zou ik het dan nog kunnen invriezen?

taart taart en nog eens.....taart!

Re: botercrememix over datum....

Hoi,

He jakkes!
Nee ik zou het niet doen, ook niet als je het voor je zelf gaat maken.
Er staat toch niet voor niets een houdbaarheidsdatum op!

3

ships....ga gelijk nieuwe bestellen.

Weet jij toevallig hoe lang ingevroren botercreme in de vriezer houdbaar is dan? tot de datum die op de verpakking van de mix staat of moet ik de tht van de boter aanhouden of n

taart taart en nog eens.....taart!

Hoi,

Misschien moet je deze link maar eens lezen:
http://www.voedingscentrum.nl/Voedingsc … ewaren.htm

5

Ik zou het nog wel gebruiken,
het is tenminste....dat is minimaal houdbaar tot die datum!

Maar goed, je kan een klein beetje maken en even controleren!

Het is toch poeder, wat kan daar nou mis mee gaan :).

7

Op iedere verpakking moet van de wet een uiterste houdbaarsheid datum vermeld staan, dit is echter een indicatie!

Zijn het versproducten zoals zuivel bv dan ligt het een stuk dichter bij die datum want dat is makkelijker in te schatten. Maar op dit soort producten ligt die limiet veel verder, ik zou hem zelf ook gewoon nog gebruiken is niets mis mee hoor

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

ik zou het ook gewoon nog gebruiken. het is maar poeder. zolang er geen beestjes in lopen is het nog goed :lol:
niet volgend jaar nog steeds gebruiken, maar deze maand kan echt nog wel.

9

chantal1980 schreef:

zolang er geen beestjes in lopen is het nog goed :lol:

He gadverdamme!!!!!!!!!!

10

roomboter wat over de datum heen is, daar moet je niet mee spotten, daar kan je werkelijk alles mee verpesten.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11

petrabennes schreef:
chantal1980 schreef:

zolang er geen beestjes in lopen is het nog goed :lol:

He gadverdamme!!!!!!!!!!

geintje :lol:

12

christol schreef:

roomboter wat over de datum heen is, daar moet je niet mee spotten, daar kan je werkelijk alles mee verpesten.

maar het gaat hier over de poeder (toch?) en niet over de boter. boter zou ik ook niet meer gebruiken voor botercreme. dan maar in de pan om vlees te bakken of zo.

Hoi,

En wat doen jullie dan als er toch iemand ziek van is geworden? Dan zou ik me toch erg schuldig voelen! Daarom ga ik het niet riskeren!

14

ik zou het niet voor iemand anders zn taart gebruiken, maar wel voor eigen taarten. ziek wordt je echt niet van een poeder wat een klein maandje over datum is.
tuurlijk ga je dan eerst ruiken en proeven en zo. als je het niet vertrouwd, gelijk wegdoen. zelf zou ik het dan nu nog 1 x gebruiken en dan wegdoen. of opmaken en in de vriezer doen.
melk of zo gebruik ik niet over datum. maar bijvoorbeeld poeders en rijst of zo wel. maakt me niet zoveel uit, ben niet zo moeilijk. ;)

15

Ik zou het ook nog wel gebruiken en ik ben een zeikerd als het om houdbaarheid gaat. Dat droge spul blijft heel lang nog goed.
In een honing fabriek , en nee ik heb het niet van de bijtjes ;) , vertelde ze me eens dat ze verplicht zijn er een datum op te zetten en die mag max 5 jaar zijn. Echter is het dan nog gewoon goed, blijft wel 25 jaar goed zei die man!

16

Ik zou het niet doen.Toch een risico.Je wil toch niet op je geweten hebben dat je klanten zieken worden.Maar ja dat is mijn menig hoor.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl