Onderwerp: Logotaart voor de verloskundigenkring... toch een beetje saai....
Voor een bijeenkomst van de verloskundigenkring Gooi- en Vechtstreek mocht ik de taart maken. Het eerste idee was om een grote platte taart te maken met het logo en verder eigenlijk niet veel bijzonders. Maar nadat ze mijn andere taarten hadden bekeken mocht ik er toch wat meer een eigen draai aan geven. Toen ik zaterdagmiddag ontdekte dat ik natuurlijk geen plaat in hus had die groot genoeg was voor een taart van 30x60 cm, ben ik toch ook maar 'de lucht ingegaan'...
Mijn gevoel over deze taart is toch een beetje 'mja ', ik heb geprobeerd om nog babystempeltjes in de basislaag te stempelen, dat is dus mislukt: je ziet de vierkantjes wel en het motiefje niet... Verder is het gewoon een taart waar je je ei niet in kwijt kan, niet lekker fantaseren op details... Mja dus...
Het randje vind ik weer wel leuk !
De taart is gevuld met citroenkwarktaart en jam.
Wat ook nog leuk is... de truc met de natte handdoek werkt dus echt!
Ouwe handdoek door de helft geknipt, in drieen opgevouwen en goed nat gemaakt onder de kraan en weer uitgeknepen. Om het bakblik heen en sissend de oven in. Beetje eng, maar het gaat dus goed, en inderdaad een keurig rechte biscuit!!!!
Toch ook 1 nadeeltje:
Je zijkanten worden niet echt bruin en blijven dus wat kruimelig, dat is wat lastiger bij het snijden en afsmeren.... En waarom de onderkant nou ook niet goed mee bruin werd....(het gebeurde wel toto 3x toe)????
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"