1

Onderwerp: Hoe krijg ik zilverkleur? Of goud?

Hoe krijg ik mijn fondant zilver of goud van kleur? Ik zie nl. geen kleurstoffenpotjes in die kleur? Heb laatst al sparkle-dust (http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=57) besteld bij de webshop, maar dit geeft niet het gewenste effect. Wie kan mij helpen?

taart taart en nog eens.....taart!

2

Re: Hoe krijg ik zilverkleur? Of goud?

Hoi, als je zilver of goud dust hebt en je doet daar een klein beetje eetbare alcohol bij( vodka of zo) dan krijg je zilver of goudkleur en voor het beste resultaat kan je zwart kleuren, dus hetgeen je gekleurd wilt in de zwarte kleur maken of uitsteken en dan verven!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Magic sparkle is juist zo leuk omdat het niet echt dekt en voor alle kleuren gebruikt kan worden. Ik gebruik zelf voor zilver ipv zwart, lichtgrijs en voor goud gebruik ik goudgeel, daarna met zilver of goudpoeder dusten of verven.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

nicole th schreef:

Hoi, als je zilver of goud dust hebt en je doet daar een klein beetje eetbare alcohol bij( vodka of zo) dan krijg je zilver of goudkleur en voor het beste resultaat kan je zwart kleuren, dus hetgeen je gekleurd wilt in de zwarte kleur maken of uitsteken en dan verven!!!

begrijp ik het goed dat als je een mooie goud kleur wilt hebben je eerst zwarte figuurtjes moet maken en die dan goud verfen???

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

5

amina84 schreef:
nicole th schreef:

begrijp ik het goed dat als je een mooie goud kleur wilt hebben je eerst zwarte figuurtjes moet maken en die dan goud verfen???

Aan de ene kant begrijp je het goed, want zo doet Nicole het.

Ik (en Marianne, en nog veel meer) kleuren de marsepein geel (het liefst goudgeel, dus dat is wat donkerder geel) en dan maak ik het goud. Voor Zilver maak ik het grijs, dat geeft echt het beste resultaat, heb alles al geprobeerd ;) en ben er nu uit :D
Volgens mij doen een heleboel 'bekende' ;) taartendames in NL het ook zo. Dat weet ik zelfs zeker ;)

Mijn website: Presentaart

6

Als jullie het zo doen moet ik het natuurlijk ook zo gaan proberen want zo heb ik het nog niet gedaan, krijg met zwart een veel beter resultaat als met wit en deed het daarom met zwart, nu ga ik het ook eens op jullie manier doen, je ziet we leren van mekaar steeds weer bij!!!Dank je wel!!!

mascha schreef:
amina84 schreef:
nicole th schreef:

Aan de ene kant begrijp je het goed, want zo doet Nicole het.

Ik (en Marianne, en nog veel meer) kleuren de marsepein geel (het liefst goudgeel, dus dat is wat donkerder geel) en dan maak ik het goud. Voor Zilver maak ik het grijs, dat geeft echt het beste resultaat, heb alles al geprobeerd ;) en ben er nu uit :D
Volgens mij doen een heleboel 'bekende' ;) taartendames in NL het ook zo. Dat weet ik zelfs zeker ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

7

Ook ik maak het licht grijs, dan zilver dusten, of gelig en dan goud dusten.