Onderwerp: Deze week......
mocht ik weer aan de slag. Na een (poging tot) een maandje taartstop en mijn goede voornemen van niet meer dan 3 taarten per week, mocht ik:
voor zondag:
Wall-E voor een vriendje van mijn jongste zoon (vorig jaar de allereerste opdrachttaart voor hem gemaakt):
voor 30 pers (35 cm rond, dus Wall-E en Eve zijn redelijk aan de maat):

gevuld met 2 lagen citroenkwark en 1 laag lemoncurd/bc.
Deze was om 1 uur 's nachts klaar en toen nog een taartje bekleden voor mijn schoonmoeder ("nee hoor, je hoeft voor mij niets te maken, je hebt het al zo druk"). Een simpele dus.

ook gevuld met 2 lagen citroenkwark en 1 laag lemoncurd/bc.
Voor zaterdag mocht ik voor een vriendje van mijn oudste zoon een drumstel maken. De inspiratie van een taart van Bien (en van Cakecentral):

Gevuld met mona aardbeienkwark/aardbeienvlaaivulling.
Ik had vrijdag eerst de andere taart voor zaterdag gemaakt en later in de avond begonnen aan deze taart. Om 00.30 uur sms van Bien: "ben je nog wakker" "ja hoor, voorlopig nog wel". Om 00.50 uur mijn telefoon ..... en al kleppend (Bien ook nog druk aan het taartenwerk) hingen we om 2.10 uur weer op. Manlief was ondertussen al hoofdschuddend richting bed gegaan ("jullie zijn echt niet wijs").
Was wel even opbeurend, want het lukte even niet zoals ik in gedachten had.
Na het telefoongesprek zag ik wel, dat ik op de ene taarthelft 5 streepjes had en op de andere 6....
ach......hij werd tenslotte toch 11
Ik kreeg een dikke omhelzing van de jarige, dat doet je dan wel weer erg goed.
Ook voor zaterdag wederom een Assepoesterjurk. Dit keer voor een 64-jarige !!

Gevuld met in totaal 3 lagen mona aardbeienkwark en 2 lagen aardbeienvlaaivulling.
Tijdens het maken moest ik regelmatig aan Karen75 denken
(ik herkende nu jouw opmerking dat je het na een aantal keer minder leuk vind en daardoor ging het waarschijnlijk ook minder met de jurk).
En voor vrijdag een familieportret. De moeder van een vriendinnetje is ernstig ziek en zal niet lang meer bij hen zijn. Ze gingen met de familie een weekendje weg en vriendin wilde een taart mee speciaal voor mams. Paps/mams/poes en 3 dochters met hun gezinnen , roosjes en tekst erop was de wens.

ook gevuld met 2 lagen mona aardbeienkwark en 1 laag aardbeienvlaaivulling.
Voor donderdag had ik cupcakes op het programma, die ik zo even zal posten in de andere rubriek. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125252491
En op woensdagmiddag nog een kinderfeestje voor de dochter van een collega-moeder uit de ouderraadl:

Het enthousiasme van de meiden was weer geweldig, maar ik blijf het heel vermoeiend vinden (niet het feestje zelf maar het in totaal 2 dagen bezig zijn hiervoor). Een moeder die erbij bleef, wilde me meteen strikken voor haar dochter, maar toch echt nee kunnen zeggen.
En ik heb echt NEE kunnen zeggen dit weekend hoor, tegen een bestelling cupcakes!
Bedankt weer voor jullie interesse.

:D:D:D