1

Onderwerp: Ballinavraagje

Hoi allemaal,

Ik ga mijn tweede taart maken en heb dit keer fodant besteld.
De balinna paste to cover, hij is alleen wel knetterhard in de verpakking.
Hoe krijg je het zacht en rolbaar?
Even in de magnetron? en op hoeveel dan?
Of gewoon kneden?
En kun je dit spul ook kleuren?

Liefs Maaike

2

Re: Ballinavraagje

Gewoon even kneden, dan wordt het lekker zacht. Magnetron is niet echt nodig hoor. Ballina is prima te kleuren :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ja hoor, als je het uit de verpakking hebt kun je het zo kneden. en kleuren gaat ook goed.

4

je kunt het wel in de magnetron doen, maar ik zou niet meer dan 10 sec. per keer doen.

5 Laatst bewerkt door chantal1980 (29-01-2009 15:05)

10 seconden is al best erg lang voor deze fondant volgens mij. dan is het bijna vloeibaar.
ballina is al heel zacht van zichzelf, ook al merk je dat helemaal niet als het nog in de verpakking zit.

6

ik gebruik alleen maar ballina, erg tevreden . als het uit de magnetron komt, is het niet meer  "super elastisch" heb ik het idee. beetje korrelig.  gisteren heb ik het eventjes naast de verwarming neergelegd, werd lekker soepel en goed kneedbaar.

7

Ik heb het toch even in de magnetron gehad omdat ik de vorige keer echt erge spierpin had vanhet kneden en het ook nu weer begon.
Eerst 5 sec op 900 geloof ik daarna nog een en toen was het toch beter te kneden.

chantal1980 schreef:

ja hoor, als je het uit de verpakking hebt kun je het zo kneden. en kleuren gaat ook goed.

Oke, maar hoe krijg je het uit de verpakking?
Ik heb een emmer gekocht en het spul zelf is fantastisch maar ik moest het met een mes uit de emmer bikken!

9

ik denk dat dat wel normaal is, ik heb alleen nog maar kleine verpakkingen gebruikt.
en dat plastic moest ik ook helemaal wegsnijden. het was echt een blok. dus het klopt wel dat je het uit een emmer moet bikken. niet handig trouwens :S

10

Wendy artc131 schreef:
chantal1980 schreef:

Oke, maar hoe krijg je het uit de verpakking?
Ik heb een emmer gekocht en het spul zelf is fantastisch maar ik moest het met een mes uit de emmer bikken!

Ik haal het uit de emmer met een ijsbolletjes lepel, wel een stevige want anders buigt ie om.

Groetjes wendy

BREEK DE DAG, BAK EEN TAARTJE!
Groetjes Wendy