1

Onderwerp: alles ging fout...............nu een misbaksel

hallo,
Tja.......................kennen jullie het ook dat echt alles fout gaat bij een taart. Nou bij deze was dat het geval. De cake wilde niet garen, uiteindelijk redelijk goed gekomen. Het fondant schuerde aan alle kanten (zoals je ziet) en ik had bedacht mijn eerste strik te maken (ECHT NOOIT WEER). Wat een drama, alle lussen braken (zoals je ziet) en ik kreeg ze echt niet mooi op de strik geplakt. Het vesultaat een vreselijke taart. Maar goed, hij is voor eigen gebruik, en vast erg lekker. Hoe krijg je in vredesnaam een mooie strik???? Heb alle stappen van tartacadabra gevolgd............maar echt ellende!
Nou ja..................................

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SLE7CAZJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6U8PWW43.jpg

2

Re: alles ging fout...............nu een misbaksel

zonde zeg maar ik kan je niet helpen met de strik heb er zelf nog nooit 1 gemaakt staat wel in de planning joh niet opgeven hoor :D

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

3

Vaak een taartje maken, komt het vanzelf goed. En de taart smaakt er niet minder om hoor!

Groetjes WendyK

4 Laatst bewerkt door Freya (06-02-2009 21:36)

Haha, ik ken het wel. Als dan eenmaal 1 ding fout gaat bij zo'n taart, dan gaat ook alles fout. Beetje een Murphy-taartwet of zo. :S

Toch is het nog een lief taartje geworden hoor, leuke kleuren en hij zal vast heerlijk smaken!

W.b. je strik: heb je de lussen wel goed (ik doe minimaal een nacht) laten drogen? En ik maak er ook altijd een aantal extra, om brekende exemplaren te vervangen en om mogelijke open ruimtes die ik overhoud te kunnen opvullen, dan ziet het er al heel anders uit. Kun je misschien een volgende keer ook nog eens proberen. Vooral blijven doorgaan hoor!

5

Oefenen denk ik...
Soms zit het gewoon een x tegen,dat hebben we allemaal.
Maar niet opgeven,hier leer je van zeg ik dan maar.

En smakelijk!!!!

6

niet de moed opgeven, aldoende leert men, is toch het gezegde, maar ik snap je frustratie wel. zoals hierboven is genoemd misschien langer laten drogen en iets boller laten, dan vult de strik meer, en anders van die gedraaide slingertjes ertussen of ballen, dat vult ook nogal.

maar het belangrijkste is toch dat hij lekker is??

7

Het lijkt allemaal zo makkelijk. Maar oefening baart kunst.

Groetjes, Elly

8

Oefening baart kunst...en veel geduld hebben...maar stug door gaan met taarten maken en die strikken...komt helemaal goed hoor...vind de rode sliertjes op de strik goed gelukt...en dat is ook al niet zo makkelijk...op naar je volgende creatie ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl